به گزارش مهر، علی اکبر ولایتی عصر امروز در حاشیه دیدار با تعدادی از ایزدی های عراق در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی اینکه تحلیل شما از برگزاری نشست و توافق سه کشور روسیه، ایران و ترکیه چیست، اظهار داشت: نفس اینکه سوری ها و گروهای معارض منهای داعش و النصره، حاضر شدند آتش بس را بپذیرند و تحت نظم دولت سوریه در آینده قرار گیرند، این یک کار مفید بود

وی تصریح کرد: در درجه اول امید بسیاری است که این نشست موجب استمرار آتش بس شود، اما اینکه ما توقع داشته باشیم با این نشست همه اختلافات حل شود این توقع، منطقی و درستی نیست.

ولایتی افزود: این نشستها باید ادامه پیدا کند و در هر نشستی گامهایی به جلو برداشته شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد که در آینده گفتگو میان دولت و معارضین سوری که قبول کرده اند اسلحه را به زمین بگذارند و آتش بس را رعایت کنند، ادامه داشته باشد.

ولایتی ادامه داد: تا زمانی که دشمنان و معارضین سوری از رسیدن به اهداف خود نا امید نشدند به مذاکرات سیاسی تن ندادند.

وی پیروزی در حلب را نقطه عطف تاریخی دانست و گفت: بعد از پیروزی حلب زمینه برای گفتگو بین دولت و معارضین ایجاد شد.

ولایتی ادامه داد: اجلاس آستانه نشان داد که همه طرفها چه ترکیه و گروهایی که از این کشور تبعیت میکنند و حتی کشورهایی که در آنجا حاضر نیستند مستقیم و غیرمستقیم به نوعی به مشروعیت دولت سوریه تن دادند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: کشورهای غربی از جمله آمریکا با توجه به اینکه نقش اساسی در برانگیختن دشمنان ملت سوریه و حمایت از آنها داشتند، جمهوری اسلامی ایران با حضور آن مخالفت کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مخالفت ایران با حضور آمریکا در نشست آستانه با هماهنگی دولت سوریه بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.