به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ایتالیایی 'لاستمپا'، ترامپ در عرض ۴۸ ساعت پس از استقرار در کاخ سفید، صفحه اسپانیولی زبان در تارنمای کاخ سفید را حذف کرد و عبارت ' Casa Blanca' (کاخ سفید به زبان اسپانیولی) از این تارنما ناپدید شد و اکنون تنها به زبان انگلیسی موجود است.

حذف این صفحه از تارنمای کاخ سفید ، منجر به اعتراض های شدید جامعه اسپانیایی زبان در آمریکا و شبکه های اجتماعی شد. زبان اسپانیولی حتی از شبکه های توئیتر و فیسبوک کاخ سفید نیز حدف شد در حالی که زبان اسپانیولی در تارنمای کاخ سفید در سال ۲۰۰۹ و تنها چند ماه پس از استقرار بارک اوباما رئیس جمهور سابق ایجاد شده بود.

روزنامه لاستمپا نوشت: این یک سیلی به جامعه اسپانیایی زبان که بزرگترین اقلیت آمریکا است، محسوب می شود و برای نخستین بار در ۳۰ سال اخیر در دولت جدید حتی یک نماینده لاتین آمریکایی وجود ندارد. ترامپ هنوز یک سخنگو برای رسانه های اسپانیولی منصوب نکرده و معلوم نیست آیا کسی را انتخاب خواهد کرد، چهره ای که در زمان اوباما همیشه حاضر بود.

این مساله منجر به ایجاد مشاجره های شدید و خشم کاربران در شبکه های اجتماعی شده است. 'سوزانا دیاز پاککو' رئیس جامعه 'اندالوسیا' آمریکا و چهره معروف حزب سوسیالیست اسپانیولی در شبکه توئیتری خود نوشت: ترامپ از جامعه لاتین آمریکایی بیزار و حمله او غیر قابل تحمل است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.