به گزارش ایرنا انفجار در شهرک النیرب سوریه؛ سوریه هیچ گفت و گویی با ترکیه ندارد؛ تشکیل لشکر ۳۰ گارد ریاست جمهوری سوریه در حلب؛ هلاکت یکی از سرکردگان النصره در ادلب؛ خنثی سازی ۲۵ هزار بمب و مین در حلب؛ کشورهایی مانند سوریه هدف بمب های آمریکایی؛ از خبرهای مهم روز یکشنبه سوریه است.

** منابع محلی در استان ادلب سوریه امروز از وقوع انفجاری شدید در نزدیکی شهرک النیرب خبر دادند که هنوز ماهیت این انفجار و تلفات احتمالی آن اعلام نشده است.

** بشار الجعفری رئیس هیات مذاکره کننده سوریه در آستانه پایتخت قزاقستان اعلام کرد که هیچ گفت و گویی میان سوریه و ترکیه در کار نخواهد بود و اجازه دخالت خارجی نخواهیم داد.
به گفته وی، ترکیه تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه را نقض کرده و به گروه های تروریستی کمک و از حل و فصل مسالمت آمیز بحران جلوگیری می کند و بر این اساس هیچ گفت و گوی سوری - ترکی در کار نخواهد بود.

** نمایندگان دولت سوریه برای شرکت در گفت و گوهای صلح آستانه به ریاست بشار الجعفری نماینده دائم این کشور در سازمان ملل، امروز به قزاقستان عزیمت کردند.

** منابع سوری امروز اعلام کردند که فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، لشکر جدیدی را با نام 'لشکر30'، با ادغام همه یگان های ارتش سوریه در استان حلب تشکیل دادند که در زیر مجموعه های گارد ریاست جمهوری فعالیت خواهد کرد.

** 'ابومصعب الجزائری' از سرکردگان گروه تروریستی جبهه النصره در حمله یک پهپاد در استان ادلب سوریه کشته شد.
گفته می شود خودروی وی در شهرک عقربات در شمال استان ادلب و در نزدیکی مرزهای ترکیه مورد هدف قرار گرفته است.

** رسانه های سوری اعلام کردند که ارتش و نیروهای مسلح این کشور پس از تسلط بر روستاهای اعبد، صفه و شامر، شهرک صوران و روستاهای سرجه کوچک، سرجه بزرگ و مران را در شمال شرق حلب آزاد کردند.

** معاون نیروی مهندسی رزمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روس در جریان پاکسازی مناطق مختلف شهر حلب ۲۵ هزار بمب و مین را خنثی کردند.

** بمب افکن های آمریکا سال گذشته میلادی با ۲۶ هزار و ۱۷۱ بمب هفت کشور را هدف بمباران قرار دادند که از جمله در سوریه با ۱۲ هزار و ۱۹۲ شلیک، سبب قتل عام صدها نظامی و غیرنظامی سوری شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.