به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز از کوبلنز در آلمان، لوپن در نشست سران احزاب راست گرای اروپا به منظور هماهنگی برای برکنار کردن احزاب حاکم در انتخابات سال جاری به چند صد حامی جبهه ملی گفت: رای سال گذشته انگلیسی ها برای ترک عضویت اتحادیه اروپا تاثیری پی در پی بر کشورهای دیگر خواهد گذاشت.
لوپن یک روز پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: سخنرانی مراسم آغاز به کار ترامپ، در برگیرنده مفاهیم مشترک با پیام بازپس گرفتن حق حاکمیت ملی مورد ادعای سران احزاب راست افراطی حاضر در نشست کوبلنز بود.
وی در برابر تشویق گسترده حاضران افزود: سال ۲۰۱۶ سال خیزش آنگلوساکسون ها بود و اطمینان دارم که سال ۲۰۱۷ سال به پاخواستن مردم قاره اروپا خواهد بود.
لوپن در باره ترامپ گفت: موضع وی در باره اروپا روشن است و از سرکوب مردم حمایت نمی کند.
ترامپ در مصاحبه مشترک با روزنامه «تایمز لندن» و «بیلد» آلمان که دوشنبه گذشته منتشر شد، گفته بود: اتحادیه اروپا به وسیله نقلیه ای برای آلمان تبدیل شده است و پیش بینی کرده بود که شمار دیگری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز همانند انگلیس، به خروج از این نهاد رای دهند.
لوپن گفت: در صورت پیروزی در انتخابات، از اتحادیه اروپا خواهد خواست که حق حاکمیت را به فرانسه بازگرداند و در باره نتیجه مذاکراتی که انتظار دارد پس از آن برگزار شود، همه پرسی برگزار خواهد کرد.
وی افزود: در صورت مخالفت اتحادیه اروپا با این درخواست، به مردم فرانسه پیشنهاد خواهم کرد که از این نهاد خارج شوند.
با افزایش شمار احزاب عوام گرا در سراسر اروپا از یک سو و بیکاری، فشار اقتصادی، ورود شمار بی سابقه پناهندگان و حملات تروریستی در فرانسه، بلژیک و آلمان، رای دهندگان از احزاب سنتی سرخورده و ناامید شده اند.
لوپن که از دید موسسات نظرسنجی به احتمال زیاد در انتخابات ریاست جمهوری ماه مه فرانسه به مرحله نهایی خواهد رسید، اعلام کرده است که اروپا صحنه اصلی فعالیت وی به شمار می رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.