به گزارش ایلنا، ربیعی اخلاق و انسانیت آتش نشانها را سمبل اخلاق و انسانیت ایرانی دانست و گفت : این گونه فداکاری ها را درجبهه های جنگ به یاد داریم ، آدم هایی که خود را فداکردند تا یک جامعه بتواند پویا باشد ، آنانی که روی مین می رفتند تا دیگران آسیبی نبینند و خود را پل کردند و امتداد این گونه ازجان گذشتگی را امروز درمیان آتش نشانان می بینیم .

وی خاطرنشان ساخت : همین چند وقت پیش برای تشییع پیکر آتش نشانی فداکار به منزل وی رفتیم واین گونه رشادت‌ها در سراسر ایران دیده می‌شود .

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی یاد آورشد : امروز به عنوان یک عضو دولت به اینجا آمده ام تا درس اخلاق و انسانیت بگیرم و بدانم در جامعه گروه هایی هستند که برای حفظ زندگی سایر افراد جامعه از شیرین چیزی که یک انسان در اختیاردارد -جان - نیز می گذرند . امروز با همکارانم به پاس خدمات شما به اینجا آمده ایم تا به شهدای شما ادای احترام کنیم .

وی گفت : این شهادت را هم تبریک می گویم و هم تسلیت . تبریک برای این که آتش نشانان نماد انسانیت، وفا، اخلاق و فداکاری هستند و این ها قصه نیست و تسلیت برای شما که همکاران خود را ازدست دادید . خانم هایی که همسران خود را ازدست دادند ، فرزندانی که پدر ازدست دادند و پدرومادرهایی که فرزند خود را ازدست داده اند . غصه سنگینی است .همکاران شما جان خود رادرشرایطی که به آن آگاه بودند ازدست دادند واین فداکاری بزرگی محسوب می شود وروح بزرگ ایران امروز در اینجاست .

ربیعی درادامه اشاره کرد که مستمری آتش نشانان صددرصد وباسرعت برقرار می شود وتامین اجتماعی هرجایی که آتش نشانی مجروح شود تمام هزینه های درمانی و تکمیلی او را تا هر زمانی که طول بکشد برعهده می گیرد .

شرایط بهتری برای سختی کار آتش‌نشانان فراهم می‌شود

وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی دربخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد : بحث سختی کار آتش نشانهای بیمه شده تامین اجتماعی را پی گیری خواهیم کرد ودربخش های دیگر نیز با مشورت شورای شهر و شهرداری مذاکره می کنیم که افراد به نوعی بتوانند از این امر بهره مند شوند .

طرح محب

وی گفت : مشاوره برای حمایت در بلایا(محب ) ، طرحی بود که از روز حادثه پلاسکو و با مشارکت سمن‌ها و سازمان بهزیستی کشور اجرایی شد و از همین الگو برای حمایت‌های روحی و مساعدت‌های روانی و اجتماعی و بازگشت افرد به زندگی عادی پس از مواجه شدن با بلایا بهره خواهیم برد .

گفتنی است در این دیدار صمیمانه ربیعی گفت: سعی ما بر این است که هر آتش‌نشانی در هر نقطه‌ای که مجروح شود تمام هزینه‌های درمانی و تکمیلی اش را انجام دهیم .

وی از اجرای طرح محب به منظور حمایت های روحی و مشاوره برای حمایت از بلاهای طبیعی خبر داد و گفت در حادثه پلاسکو نیز افراد آسیب دیده و خانواده هایشان نیازمند مساعدت های رونی و اجتماعی هستند که این امر باهمیاری مددکاران بهزیستی محقق شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.