مجتبى خالدى سخنگوى اورژانس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح اخرین جزییات اتش سوزى پلاسکو اظهار داشت: در حال حاضر همچنان دود سفید رنگ از ساختمان فروریخته پلاسکو دیده میشود.


وى افزود: خودروهاى اتش نشانى در حال اوار بردارى هستند. از شب گذشته تا کنون کسی از زیر اوار خارج نشده است اما یکى از اتش نشانان در حین اوار بردارى دچار مجروحیت شد.

خالدى با اشاره به تعداد مصدومان سانحه اتش سوزى اضافه کرد: به طور کلى ٨٦ نفر در این حادثه مصدوم شدند و یک نفر هم فوت کرد. از تعداد ٨٥ نفر باقی مانده ٥١ نفر بصورت سرپایی درمان و ٣٤ نفر هم به بیمارستان منتقل شدند، از این تعداد هم سه نفر به بیمارستانهاى امیر اعلم، کسرى و فارس انتقال یافتند.

سخنگوى اورژانس تهران تصریح کرد: در حال حاضر ١٥ دستگاه امبولانس، ٢ دستگاه اتوبوس امبولانس و خودرو فرماندهى اورژانس تهران مسىولیت پوشش این حادثه را بر عهده دارند خوشبختانه مشکلى در اراىه خدمات وجود ندارد.

وى ادامه داد:بیشترین نگرانى مربوط به موضوع اوار بردارى ضایعات ناپایدار است.

خالدى خاطر نشان کرد: همچنان عملیات اطفا حریق و آب پاشى بر روى بخشهایى که دود سفید از آن خارج می شود وجود دارد اما به طور کلى اولویت اتش نشانى اوار بردارى از ضایعات بوده تا بار ساختمان سبک شود و امکان دسترسی به طبقات تحتانى وجود داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.