به گزارش خبرآنلاین سیدحسن خمینی یادگار امام در سخنرانی که امروز در مجمع داشت نکات جالبی را درباره آیت الله هاشمی بیان کرد. او در بخشی از سخنانش به عادت شبانه آیت الله در سرک کشیدن به اینترنت اشاره کرد و گفت: *ایشان می گفت صبح ها حدود سه و نیم بیدار می شوم و همان موقع اینترنت و شبکه های اجتماعی را مطالعه می کنم. یکبار هم نگفت من وقتی در آن ساعت بیدار می شوم، نماز می‌خوانم. بعدها از خانواده شان شنیدم که قرآن و نماز می خوانند.

وی در بخشی دیگر به ماجرای ردصلاحیت آیت الله در سال ۹۲ هم اشاره ای کرد و گفت: ردصلاحیت ایشان را در سال ١٣٩٢ پیش بینی کرده بودم و به ایشان گفتم. وقتی ردصلاحیت اتفاق افتاد، صبح تماس گرفتم و گفتم ناهار به دفترشان می روم. وقتی رفتم، ایشان را بسیار سرحال دیدم. از نظر روحی ایشان به هدفشان رسیده بودند. سپس گفتم شب در منزل خدمتتان می رسم. همان زمان تلویزیون هم خبر را اعلام کرد؛ واقعا خوشحال بود. گفت نمیدانم با این حجم کار با وجود انتظارات چه کنم؟ برخی به ایشان گفتند این حیثیت بدست آمده را برای کسی خرج نکن؛کسی هم فکر نمی کرد آقای روحانی پیروز شود. من معتقد بودم کاندیداهای موجود نباید کنار روند. ایشان می دانست با سرمایه بدست آمده، منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهد؛ البته خدا هم به ایشان کمک کرد.

سیدحسن خمینی همچنین به تندروی ها علیه هاشمی بعد از حوادث سال ۸۸ هم اشاراتی داشت و گفت: یک روز در اوج حوادث بعد از ٨٨، یک خطیب در تلویزیون تندترین سخنان را نسبت به شخص ایشان گفته بود. بعد از ظهر در جلسه دانشگاه آزاد ایشان را دیدم؛ گفتند آن خطیب را بعد از سخنرانی دیدم؛ گفتم به روی او آوردید؟ گفتند نه. گفتم او چیزی گفت؟ گفتند نه! ظرفیت روحی از ویژگی های ایشان بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.