به گزارش ایرنا، جان لوییز نماینده سیاپوست ایالت جورجیا در مجلس امریکا و یکی از رهبران برجسته نهضت حقوق مدنی این کشور روز جمعه در اظهارات تندی علیه ترامپ به صراحت پیروزی او در انتخابات را غیر قانونی خواند و تاکید کرد که از نظر او ترامپ رییس جمهور و فرمانده کل قوای آمریکا نیست.
وی در گفتگویی با شبکه خبری ان بی سی دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را سبب پیروزی ترامپ و شکست کلینتون دانست و گفت که به همین دلیل پیروزی ترامپ از نظر او مشروعیت ندارد.
ترامپ نیز در واکنش به این اظهارات رهبر سیاهپوست نهضت حقوق مدنی و دوست نزدیک مارتین لوتر کینگ سوم پسر رهبر ترور شده این نهضت، او را مورد حمله قرار داد و در یک پیام تویتری نوشت که این شخصیت محبوب و برجسته آمریکایی فقط حرف می زند و هرگز کاری انجام نمی دهد و از او خواست تا بجای انتقاد از نتایج انتخابات در فکر حل مشکلات عدیده ایالت خود باشد.
همین اظهارات ترامپ موجب واکنش شدید گروه بیشتری از دمکرات های آمریکایی شد و شمار بیشتری از آنان به جمع تحریم کنندگان مراسم سوگند او پیوستند.
مایک پنس معاون ترامپ در حمایت از ترامپ، اظهارات لوییز را 'عمیقا نومید کننده' خواند و از منتقدان ترامپ خواست تا در اظهارات خود تجدید نظر کنند.
وی در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت امیدوار است جان لوییز و برخی دیگر قانونگذاران که در این موضع گیری ها به او ملحق شده اند و تصمیم به تحریم مراسم سوگند ترامپ گرفته اند در این مورد تجدید نظر کنند و در برگزاری این مراسم که به گفته او 'فوق العاده ترین لحظه در زندگی ملت و حیات دموکراسی ' امریکایی است، شرکت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.