به گزارش خبرآنلاین، در این لیست ۳۰ کشور با اقتصاد پیشرفته در ابتدای لیست قرار می‌گیرند ، هر چند در مطلب پیش رو به ۹۹ کشور از این جمع پرداخته شده که در بهترین شرایط قرار دارند. نکته جالب توجه اینکه کشورهای امریکا و انگلیس با رتبه‌های ۲۳ و ۲۱ اگرچه در جمع ۳۰ کشور از مجموع ۱۰۹ کشور بوده‌اند اما نتوانستند در ۹ کشور برتر با بالاترین امتیاز جایی به دست بیاورند. جایگاه ایران رتبه ۵۱ است.

لیست ۹ کشور را که با بهره‌مندی از اقتصاد پیشرفته سطح کیفیت زندگی با عنوان"بهترین" را از آن خود کرده‌اند، می‌بینید؛

9- نیوزیلند

آموزش و راه‌اندازی تجارت به عنوان نقاط قوت نیوزیلند، این کشور را در جمع برترین‌ها قرار می‌دهند. با این حال امتیاز کلی نیوزیلند تحت تاثیر اشتغال و بهره‌وری قرار گرفته و پایین آمده تا این کشور را در رتبه نهم قرار بگیرد.

۸- استرالیا

استرالیا در سرمایه گذاری‌های اقتصادی ، کارآفرینی ، آموزش و خدمات بهداشتی بالاترین امتیازها را به دست آورده است. هر چند این امتیاز در قسمت‌های بهره‌وری اشتغال و دسته بندی حقوق‌ها ضعیف می‌شود.

7- هلند

هلندی‌ها در آموزش ، مراقبت‌های بهداشتی _ سلامت و زیرساخت‌ها بالاترین امتیاز را به دست آورده‌اند اگرچه به نسبت همتایان خود در سرمایه گذاری‌های اقتصادی امتیاز آنها ضعیف می‌شود و رتبه این کشور را به عدد 7 می‌رساند.

۶- سوئد

سوئد یکی از برترین کشورها در زمینه خدمات اساسی و زیر ساخت‌ها ، کسب و کار و اخلاق سیاسی است. این کشور همچنین در زمینه دستمزدها و جبران خسارت بالاترین امتیاز را مال خود کرده است.

5- دانمارک

اگرچه دانمارکی‌ها در بسیاری از شاخص‌ها موفق شده‌اند بالاترین امتیاز را به دست بیاورند اما امتیاز آنها در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی پایین آمده و رتبه‌شان را به عدد 4 رسانده است.

۴- ایسلند

امتیاز این کشور در بسیاری از فاکتورها بسیار بالاست اما امتیاز پایین در زمینه گنجایش سیستم مالی ، ایسلند را در این شاخص تا رتبه چهارم پایین می‌کشد.

3 - سوئیس

این کشور در همه فاکتورها بالاترین امتیازها را به خود اختصاص داده است و شاخص‌های عملکرد قابل قبولی داشته است که در این بین بخصوص بهره‌وری اشتغال بیشتر قابل توجه است.

۲- لوکزامبورگ

لوکزامبورگ ثروتمند در مراقبت‌های بهداشتی ، آموزش ، اخلاق سیاسی و کسب و کار بالاترین امتیازها را مال خود کرده است.

1- نروژ

شما با بهترین کشور جهان به لحاظ سطح کیفیت زندگی با پسوند بهترین در دنیا مواجه هستید. اگرچه اقتصاد آنها در فاصله سال‌های 2008 تا 2013 فقط 0.5% رشد داشته است اما آنچه که مردم نروژ شاهدش بوده‌اند بالا رفتن 10.6% کیفیت استاندارهای زندگی در همین فاصله زمانی بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.