به گزارش پایگاه خبری العربی الجدید،«عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» گفت: بازگشت به میز مذاکرات در سایه شرایط موجود و تداوم جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و واقعیت سیاسی که ملت با آن درگیر هستند، وقت تلف کردن است.
وی با یادآوری اینکه ملت فلسطین مسیر سازش و مذاکرات را طی دو دهه تجربه کرده و این مسیر هیچ دستاوردی نداشته است، گفت: در سایه امتناع رژیم صهیونیستی از اجرای همه توافق ها از جمله توافق اسلو، چنین کنفرانس بی نتیجه خواهد بود.
همچنین «خضر حبیب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: چنین کنفرانس هایی، هیچ خدمتی به مساله فلسطین نخواهد کرد و در تنها در اختیار منافع و اهداف رژیم صهیونیستی خواهد بود.
وی افزود: جنبش جهاد اسلامی مخالف هر گونه تلاش برای زیر پا گذاشتن حقوق ملت فلسطین خواهد بود و در شرایطی این کنفرانس برگزار می شود که مسئولان رژیم صهیونیستی در مورد کشور فلسطین حتی سخن نگفته اند.
این رهبر جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد: چنین کنفرانس هایی تنها در خدمت منافع رژیم صهیونیستی است و آثار و پیامدهای منفی آن بر مساله و ملت فلسطین خطرناک خواهد بود.
«کاید الغول» عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز گفت: کنفرانس پاریس و امثال آن تنها سبب نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین می شود و تنها دستاورد آن پایمان کردن هر چه بیشتر این حقوق است.
وی افزود: فشارهای رژیم صهیونیستی پیش از برگزاری این کنفرانس سبب شد که این نشست هیچ دستاوردی ملموس و الزام آوری نداشته باشد.
کنفرانس سازش پاریس امروز با شرکت نمایندگان 70 کشور برگزار می شود، رژیم صهیونیستی از شرکت دراین نشست بدلیل ترس از محکومیت اقدام های این رژیم در گسترش شهرک سازی و اجرا نکردن توافق های قبلی خودداری کرده است.
برپایی کنفرانس صلح پاریس خشم و نگرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به دلایل صدور قطعنامه اخیر شورای امنیت در خصوص توقف شهرک سازی ها، مطرح شدن فلسطین در عرصه بین المللی و افشای جنایت های این رژیم در حق فلسطینیان و تصویب قطنامه بین المللی دیگر علیه تل آویو برانگیخته است.
از زمان اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست ها، همواره کنفرانس هایی به نام و بهانه صلح برای حل وفصل این اختلاف ها صورت گرفته، مذاکراتی که تقریبا تمامی آنها تاکنون بی نتیجه بوده و تاثیر چندانی در آرامش ساکنان این منطقه نداشته است. د
در دوره ۸ ساله دولت اوباما که تا چند روز دیگر به پایان می رسد، نیز تلاش هایی برای رسیدن به یک تفاهم بین دو طرف انجام شد،تلاش هایی که به دلیل تداوم شهرک سازی های غیر قانونی رژیم صهیونیستی منجر به شکست شد.
خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس24 همچنین روز یکشنبه در گزارشی از واشنگتن، برگزاری کنفرانس صلح پاریس را «کنفرانسی نمادین» توصیف کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.