به گزارش ایرنا ، جمعه ۲۴ دی ماه نخستین روز از هفته شوراهای آموزش و پرورش است و این روز با عنوان شورا و مشورت در اسلام ، شنبه ۲۵ دی ماه شوراهای آموزش و پرورش ، اقدام و عمل در تحقق اقتصاد مقاومتی و یکشنبه ۲۶ دی ماه با عنوان شوراهای آموزش و پرورش، ‌تحقق مشارکت و نظارت مردمی ، نامگذاری شده است.
همچنین دوشنبه 27 دی ماه ، شوراهای آموزش و پرورش و شیوه های نوین مدیریت مدارس ، سه شنبه 28 دی ماه با عنوان شوراهای آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین ، چهارشنبه 29 دی ماه با عنوان شوراهای آموزش و پرورش ، سازمان ها ، نهادها و تقسیم کار ملی و پنجشنبه30 دی ماه آخرین روز از هفته شوراهای آموزش و پرورش به عنوان‌ تقویت نظام مالی مدارس و تحقق عدالت آموزشی نام نهاده شده است.
قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان ها، شهرستان ها و مناطق کشور در روز یکشنبه بیست و ششم دی ماه سال ۱۳۷۲ توسط نمایندگان مجلس ‌شورای اسلامی تصویب و در تاریخ بیست و نهم همان ماه به تأیید شورای نگهبان رسید . ‌قانون فوق مشتمل بر ۲۲ ماده و ۲۱ تبصره است.
اهداف این قانون به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره گیری از کلیه منابع و امکانات ، جهت تأسیس ، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت های اجرایی آموزش و پرورش ، شوراهای آموزش و پرورش در استانها و شهرستانها اعلام شده است .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.