به گزارش صنعت نویس، آن‌طور که در سایت رسمی «دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور» آمده، شرکتی مشترک به نام فولکس واگن و یکی از خودروسازان خصوصی کشور به ثبت رسیده است.

بر این اساس شرکت مربوطه در اصل نمایندگی فولکس واگن آلمان را در ایران بر عهده داشته و می‌تواند نسبت به واردات و تولید برخی محصولات این شرکت از جمله بیتل، پاسات، پولو و گلف اقدام کند. طبق اعلام «دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور»، "ماموت خودرو" به عنوان شرکتی که قرار است امور مربوط به حضور فولکس واگن در ایران را پیگیری کند، به ثبت رسیده است. آن طور که از نام شرکت مربوطه برمی آید، فولکس واگن آلمان، شرکت ماموت را به عنوان همکار خود در ایران انتخاب کرده و این موضوع از نام شرکت "ماموت خودرو" قابل استناد است. ماموت یکی از شرکت های مشهور بخش خصوصی خودروسازی ایران به شمار می رود و در حال حاضر با اسکانیا همکاری مشترک دارد.

ماجرای حضور فولکس واگن در ایران از حدود دو سال پیش مطرح شده و اگرچه ابتدا صحبت از همکاری این غول خودروسازی جهان با خودروسازان دولتی کشور بود، اما در نهایت فولکسی‌ها قرارداد خود را با یک شرکت خودروساز بخش خصوصی قطعی کردند.

ثبت شرکت "ماموت خودرو" اما در حالی صورت گرفته که فولکس واگن و ماموت در سکوت خبری اقدام به عقد قرارداد با یکدیگر کرده اند و گفته می شود از سال آینده، فعالیت مشترک خود را در ایران با تولید محصولاتی مانند پولو آغاز خواهند کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.