به گزارش نامه نیوز، با وجود اینکه پرواز داشت ولی سروقت در سر قرارمان حاضر شد تا به پرسش‌های ما پاسخ دهد. بعد از اتمام جلسه هم به دنبال روزنامه کیهان می‌گشت و از مسئول دفتر سراغ نشریه شریعتمداری را می‌گرفت.

حجت‌الاسلام احمدسالک در این گفت‌وگو از فتنه جدید، کمک خارج نشینان به روحانی و دلایل پنهانکاری اصولگرایان سخن گفت. نائب رییس‌کمیسیون فرهنگی مجلس حتی به ایستادن در برابر دولت برای تغییر استاندار هم اشاره .

متن کامل گفت‌وگوی نامه نیوز با این چهره‌سیاسی-فرهنگی را در زیر می‌خوانید:

انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در پیش است و هم اکنون موضوع وحدت اصولگرایان به یکی از اصلی ترین مسائل سیاسی کشور تبدیل شده است. آیا اصولگرایان می‌توانند در این انتخابات به وحدت برسند و گزینه واحدی را معرفی کنند؟

رمز موفقیت ملت ایران همواره حرکت حول محور حاکمیت دینی یعنی ولایت است و هرکجا این رمز شکست بخورد به کل حرکت ضربه خواهد خورد. تلاش دشمنان برای ایجاد شکاف میان امت بوده و تلاش نخبگان اصولگرا، علما و معتقدین به ارزش های انقلاب اسلامی بر وحدت است. بر اساس این رویه اختلاف برانگیز، فتنه ۸۸ و ۷۸ شکل گرفت و امروز نیز فتنه‌ای جدید آغاز و کلید خورده‌است. فتنه‌ای که بر اساس مدیریت خارج از کشور و به کارگیری آدم های ضعیف داخلی در حال پیشروی است. البته در برابر این فتنه‌ها نیز اقداماتی صورت گرفته است که تلاش‌های دشمنان و بدخواهان را خنثی می‌کند.

در رابطه با انتخابات ۹۶ چند نکته مهم وجود دارد. اول اینکه محور حرکت اصولگرایان در کشور جامعتین است و این جریان‌های سیاسی و اصلی جناح اصولگرا، در این مدت جلساتی را برای انتخابات پیش رو برگزار کرده‌اند تا به وحدت نظر برسند.

از سویی نیزکمیسیون سیاسی جامعه روحانیت در این روزها فعال است و در این مسیر برای دسترسی به وحدت، شیوه های مختلفی را مورد بحث قرار داده است؛ چرا که ما دو کارزار مهم انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای‌های شهر را در پیش داریم و باید برای آن آمادگی داشته باشیم.

نکته دوم اینکه جامعتین‌ تلاش خود را به کار گرفته است تا تمام کسانیکه به نوعی وابستگی به اصولگرایی دارند، در یک جلسه دور هم بنشینند و روی محور های مشترک، وحدت رویه‌ای پیدا کنند و در این قضییه ما به پیشرفت‌های خوبی نیز دست پیدا کرده‌ایم.

اجماعی درباره آقای قالیباف صورت نگرفته است

اینکه گفته می شود در این مسیر بر روی آقای قالیباف اجماع شده‌است، صحت دارد؟

خیر. در رابطه با آقای قالیباف اجماعی نشده‌است و ما هنوز وارد بحث مصداق‌های انتخاباتی نشده‌ایم.

چرا در این دوره اصولگرایان با محافظه‌کاری خاصی برای تعیین مصداق پیش می‌روند؟

به این دلیل که اگر ما اعلام کنیم یک فرد را به عنوان کاندیدای خود انتخاب کرده‌ایم، جریان‌های سیاسی برای تخریب و سوزاندن آن گزینه دست به کار شده و از این طریق نیروی خوب ما از بین خواهد رفت. حتی شاید برخی گزینه‌ها این روزها در جایگاهی مشغول کار باشند که در این صورت نیز با ایجاد شبهات سیاسی و انتخاباتی ممکن است جایگاه آنها زیر سوال برود برای همین هنوز وارد تعیین مصداق نشده‌ایم.

ما به دنبال وحدت هستیم به ویژه اینکه احمدی نژاد این دوره در صحنه نیست و جریان پشت سر او نیز به عرصه نخواهند آمد.

نظرتان در رابطه با رقیب سنتی‌تان چیست؟

جریان اصلاح طلب در این دوره رقیبی برای انتخابات ریاست جمهوری ندارد. البته آنها در میان خود اختلاف نظر زیادی دارند که برخی اوقات در اظهار نظرهای آن ها این موضوع قابل مشاهده‌است.

فتنه بزرگتر از سال ۷۸ و ۸۸ کلید خورده است

در میان سخنان‌تان از فتنه جدید خبر دادید، دلایلی هم برای این موضوع دارید؟

فتنه بزرگتر از سال ۸۸ و ۷۸ کلید خورده‌است. شاید موئلفه‌های مختلفی را هم بتوانیم در این زمینه مطرح کنیم. مثل جریان پشت سر آقای هاشمی‌رفسنجانی که ایشان را سپر خود قرار داده اند تا به اهداف خود برسند یا جریان نهضت آزادی که این روزها به خوبی از نوشته‌های شان می‌توان فهمید که چه در سر دارند.

این جریان‌ها در فتنه ۸۸ به دنبال انداختن ولایت و براندازی نظام بودند و این رویه سیاست‌آمریکاست که ما امروز همین روش را مجدد مشاهده می‌کنیم.

برخی معتقدند عدم مقبولیت‌کاندیداهای اصولگرا در انتخابات ۹۴ سبب شکست آنها شد، این موضوع را تایید می‌کنید؟

بله. معرفی افرادی که مقبولیت نداشتند سبب ریزش رای در میان اصولگرایان شد ولی عوامل دیگری نیز از جمله‌ هیاهو و غوغاسالاری رقبا را نمی‌توان نادیده‌گرفت. از سویی نیز نباید فراموش کنیم که مردم در بازه‌های مختلف زمانی عملکرد مسئولان را زیر نظر دارند و در بزنگاه‌ها تصمیم می‌گیرند و این نیز سبب شد تا با وجود برخی افراد در لیست تهران، کاندیداهای اصولگرا نتوانند به مجلس راه‌پیدا کنند.

دو قطبی لیست انگلیسی و لیست انقلابی چطور؟

من نمی خواهم وارد این قضییه شوم و اگر به این موضوع پرداخته شود،انعکاسش مناسب نخواهد بود.

برخی نزدیکان دولت می گویند دولت یازدهم دولت گفتار درمانی است!

نقدی به عملکرد دولت یازدهم دارید؟

در جلسه ای برخی از این نزدیکان دولت می گفتند دولت یازدهم ناکارآمد ودولت‌گفتار درمانی بوده و در عمل هم به نظر همین‌طور است. در زمینه‌ اقتصادی دولت به حدی ضعیف عمل کرده‌است که شاهد زمین خوردن کارخانه‌ها در شهر‌های مختلف هستیم؛ معیشت مردم این روزها با مشکل روبه‌رو شده است؛ اقتصاد مقاومتی تنها روی‌کاغذ اجرا شده است و هزاران مشکل دیگر!

چرا نباید به این مشکلات رسیدگی شود؟چرا باید برای اعطای تسهیلات مشکلات فراوانی را جلوی پای تولیدکنندگان بگذارند؟ با وجود این همه دردسر چرا باید یک کارخانه دار به کارش ادامه دهد و ضرر کند؟

دولت تمام خرابی ها را بر گردن دولت قبل انداخته؛ این صحیح نیست

با تمام این ایرادها به نظر شما دولتمردان روحانی در قیاس با دولت گذشته، بازهم بد عمل کرده‌اند؟

من در مقام قیاس نیستم! ولی متوجه ام که از وقتی این دولت آمده است تمام خرابی‌ها را بر گردن دولت قبل انداخته است و این درست نیست.

ماجرای تغییر استاندار اصفهان چه بود؟ چرا آیت ‌الله‌ مظاهری به این موضوع ورود کرد؟

در اصفهان جریان اصلاح طلب با تمام قدرت پیش رفت که استاندار وفرماندار را عوض کند و حتی در این مسیر به سراغ روحانی و جهانگیری نیز رفتند. در این راستا آنها فردی به نام حسین رضایی را نیز مطرح کردند ولی ما به همراه علمای استان و آیت الله مظاهری وارد شدیم و نگذاشتیم این اتفاق رخ‌دهد!

ممکن است مدیریت خارج نشین پولی وارد کشور کند تا سفره مردم چرب شود و به روحانی رای دهند!

به نظر شما آقای روحانی در انتخابات سال آینده رای خواهد آورد؟

در حال حاضر نمی‌توان اظهار نظر کرد. باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاق‌هایی رخ‌خواهد داد و دولت چگونه عمل خواهد کرد. البته در این بین دوسناریو برای موفقیت احتمالی روحانی وجود دارد.

سناریویی اول اینکه رقیبی وجود نداشته باشد و روحانی رای آورد. سناریو دوم اینکه مدیریت خارج‌نشین از کشورهای دیگر پولی را وارد کشور کنند تا سفره مردم را چرب شود و آقایان هم با شعار رفع تحریم و برجام و نیز با غوغا سالاری موفق شوند رای بیاورند و امروز دولت روی این موضوع فعال است.

اطلاعی از اینکه گفته می شود آیت‌الله‌هاشمی در این دوره جدید دیگر به عنوان رییس‌مجمع‌تشخیص مصلحت انتخاب نمی‌شوند دارید؟

خبری از جابه جایی هاشمی نداریم و این موضوع بنا به مصلحت مقام معظم رهبری است و هر تصمیمی که ایشان بگیرند همان فصل‌الخطاب است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.