به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان اشکان خطیبی درباره این اجرا که به نوعی نخستین اجرای زنده مستقل این هنرمند در قالب یک خواننده است، گفت: «این اجرا اولین تجربه من در این قالب است و حتی در قالب پرفورمنس هم این کار با تجربه‌هایی که قبلا در ژانر تئاتر موزیکال و پرفورمنس‌های موسیقایی داشته‌ام، تفاوت‌های زیادی دارد.»

او در توضیح این تفاوت‌ها گفت: «مهم‌ترین این تفاوت‌ها آن است که جنبه نمایشی آن به جز دو سه قسمت عملا حذف شده است. یعنی بیشتر از همه، یک تجربه موسیقایی و تجسمی به حساب می‌آید. برای این کار چند دلیل داشتم. اولا که مدت‌هاست این پروژه که چند بخش مختلف دارد ذهن من را به خودش مشغول کرده که این اولین مرحله و فاز آن است که به اجرای آثار مهم و تاثیرگذار تاریخچه موسیقی راک (نه صرفا راک بلکه راک اند رول) می‌پردازد و از موسیقی این سبک در دهه ۶۰ تا اواسط دهه ۹۰ بهره برده‌ایم.»

خطیبی تصریح کرد: «علیرغم اینکه در دهه ۷۰ ما گروه‌هایی را داشتیم که به این تجارب می‌پرداختند و موسیقی‌های این چنینی اجرا می‌کردند و باعث می‌شدند که نسل‌های بعدتر از خودشان از ریشه‌های اصلی موسیقی راک قطع نشوند و وقتی بخواهند راک داخلی یا ایرانی تولید کنند همیشه معیار بزرگ‌تری برایشان وجود داشته‌باشد، این سلسله قطع شد و طبیعتا کارها کم‌کم رنگ و بوی دیگری گرفت.»

او اظهار داشت: «من فکر کردم که لازم است تا یادآوری دوباره‌ای شود. کما اینکه فکر می‌کنم مخاطب ایرانی با توجه به اینکه فرم یکنواختی در کنسرت‌های پاپ ایران وجود دارد، تشنه این جور اتفاق‌های موسیقیایی است و همان طور که حدس می‌زدم بلیت‌های این اجرا در مدت بسیار کوتاهی و در کمتر از ۴۸ ساعت و فقط با تبلیغ‌های اندک مجازی به فروش رفت و ما در تلاش هستیم تا برنامه را در سالن بزرگ‌تری تمدید کنیم.»

خواننده آلبوم «ترافیک» درباره دلیل استفاده از این قبیل آثار بزرگان راک اند رول در این کنسرت خاطر نشان کرد: «دلیل اینکه چرا به سراغ این نوع موسیقی رفتم علاقه‌ای بود که به موسیقی راک داشتم. حتی در آلبوم «ترافیک» و قبل‌تر در گروه آپولون به همراه بابک سعیدی فقط موسیقی راک ایرانی کار می‌کردیم. در ترافیک هم ردپای پاپ_راک خیلی روشن است.»
این هنرمند در انتهای صحبت‌های خود نیز درباره شایعه جدایی‌اش از گروه محمد رحمانیان (پرچین) نیز گفت: «درخصوص اینکه من از گروه پرچین جدا شدم هم باید بگویم خیر، گروه پرچین در نیمه دوم سال برنامه از پیش تعیین شده‌ای نداشت و من هم از فرصت استفاده کردم و به تجارب شخصی‌تری که در ذهنم بود بپردازم. خیلی خوشحالم که برنامه شب شنبه‌ها این فرصت را به من دادند که فصل سومشان را افتتاح کنیم و امیدوارم ادامه فصل هم با همین استقبال روبرو شود.»

این اجرا تنها در 20 آذر 95 در دو سانس ساعت 18 و 20 در سالن تئاتر مستقل تهران به روی صحنه خواهد رفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.