به گزارش تسنیم، سید خلف موسوی در جمع خبرنگاران حاضر در مرز چذابه به خدمات شهرداری اهواز برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی اشاره کرد و اظهارداشت: شهرداری اهواز بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اهواز از سال ۹۲ فعالیت خدمات رسانی به زائران حسینی را آغاز و این چهارمین سالی است که در مرزهای خوزستان حضور فعالی برای ارائه خدمت به زائران دارد.

وی افزود: در گذرگاه مرزی چذابه به منظور تسهیل تردد زائران حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس مستقر کردیم که به صورت شبانه روزی در حال جابه‌جایی زائران اباعبدالله حسین (ع) از پارکینگ به سمت نقطه صفر مرزی هستند.

شهردار اهواز گفت: برای پاکسازی مرز حدود ۳۰۰ کارگر به طور شبانه‌روزی درحال جمع‌آوری زباله و پسماند‌های موجود در مرز هستند.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برای انجام خدمات پشتیبانی در مرز مستقر شده است، عنوان کرد: شهرداری اهواز با شهرداری تهران تقریبا تقسیم کار کرده است به عنوان نمونه ساخت و نظافت تعدادی از سرویس‌های بهداشتی احداث شده در مرز به عهده شهرداری تهران است.

موسوی در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی، بیان کرد: در زمینه ناوگان عمومی، اخیرا توافقاتی با نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور انجام شده و قرار شد که تعدادی اتوبوس توسط شهرداری‌ البته با تسهیلاتی که وزارت کشور در اختیار شهرداری ها می‌گذارد؛ خریداری شود.

وی افزود: سهم شهرداری اهواز ۸۰ دستگاه اتوبوس است و ما نیز در حال رایزنی با تولیدکنندگان هستیم که امیدواریم منجر به عقد قرارداد شود اما ظرف چندماه آینده حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از طریق کارگاهی که تحت عنوان بازسازی اتوبوس‌ها راه‌اندازی کردیم به ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی اهواز اضافه می‌شود.

شهردار اهواز تصریح کرد: حدود ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده که به زودی در مدار خطوط قرار می‌گیرند و ۴۰ دستگاه دیگر نیز به تدریج وارد ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز می‌شوند.

وی با بیان اینکه قیمت هر دستگاه اتوبوس بسیار زیاد است، گفت:در گذشته شهرداری‌ها با پرداخت ۱۷ درصد قیمت یک دستگاه اتوبوس نیاز ناوگان حمل و نقل خود را تامین د و مابقی هزینه را به صورت اقساطی پرداخت می‌کردند اما متاسفانه از سال ۸۹ کمک‌های دولت در این زمینه قطع شد و به دلیل بالابودن قیمت اتوبوس‌ها شهرداری توانایی خرید اتوبوس ندارد.

موسوی افزود: در اجلاس اخیر شهرداران کشور که در دفتر آقای شریعتمداری معاون رئیس جمهور داشتیم و شهرداران همه کلانشهرهاحظور داشتند این مباحث مطرح و خوشبختانه تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای ورود تاکسی‌های پلاک اروند به خطوط تاکسی اهواز، بیان‌کرد: ما در این زمینه آماده‌ایم فقط در انتظار سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم. در این راستا اقدامات لازم انجام شد و بعداز فراخوان جذب شرمایه‌گذار با برخی از سرمایه گذاران مذاکره کردیم اما تا کنون نتیجه ای حاصل نشده است.

شهردار اهواز در ادامه به تشریح اقدامات شهردرای درمورد قطار شهری اهواز پرداخت و گفت: در حال حاضر از فرودگاه تا مصلا یعنی خط نخست مترو که ۶.۸ کیلومتر است مسیر رفت و برگشت آن آماده و ریل مورد نیاز برای قطار نیز خریداری شده است.

وی با بیان اینکه از مصلا تا فلکه ساعت (نادری) دو خط رفت و برگشتش کامل شده است، عنوان کرد: اخیرا با استاندار خوزستان جلسه ای داشتیم که توافق شد پیمانکار مجددا شروع به کار کند تا ما نیز بتوانیم با توجه به قولی که به پیمانکار دادیم ظرف ۱۰ الی ۱۱ ماه آینده فاز یک خط اول قطار شهری را راه‌اندازی کنیم.

موسوی تصریح کرد: البته این معلوم نیست و فعلا در حد یک قول است که به پیمانکار داده شده اما اگر همه کار روی طبق برنامه پیش برود این موضوع محقق می شود زیرا بخشی از انجام فرآیند عملیات ساخت نیازمند اعتبارات ارزی است که استاندار قول پیگری دادند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.