به گزارش ایرنا، تارنمای پولیتیکو روز جمعه به نقل از یک منبع آگاه نوشت که «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری فعلی را به عنوان گزینه اصلی برای تصدی وزارت امور خارجه در صورت پیروزی در انتخابات در نظر گرفته است.
جو بایدن سال گذشته قصد داشت تا نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، اما تصمیم خود را تغییر داد و به پشتیبانی از کلینتون پرداخت.
بایدن پیش از دولت اوباما، ریاست کمیسیون روابط خارجی را در سنای آمریکا برعهده داشت و سابقه شش دوره عضویت در سنای آمریکا را هم در کارنامه دارد.

** سبقت ستاد کلینتون در جذب سرمایه
کمیسیون انتخابات فدرال آمریکا اعلام کرد که ستاد انتخابات «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین 19 مهر تا هفت آبان بالغ بر 30 میلیون و 500 هزار دلار گردآوری کرده است. ستاد کلینتون اما در بازه زمانی یاد شده 52 میلیون و 800 هزار دلار درآمد داشته است.
با احتساب هزینه ها و اندوخته ها، ستاد کلینتون در حالی هم اکنون بیش از ۶۲ میلیون دلار سرمایه نقدی دارد که مبلغ این سرمایه در ستاد ترامپ تنها ۱۶ میلیون دلار است.

** کاخ کرملین : کلینتون یا ترامپ برای روسیه فرقی نمی کند
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در فاصله یازده روز مانده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه آماده همکاری با هر فردی است که در انتخابات پیروز و جانشین باراک اوباما شود.
پسکوف با اعلام این موضوع افزود که برای رئیس جمهوری روسیه هدف اصلی پیروزی ترامپ یا کلینتون نیست بلکه تامین منافع روسیه است.
این در شرایطی است که مقام های آمریکایی از جمله اوباما، بایدن و کلینتون بارها روسیه را به تلاش برای اعمال نفوذ در سیاست داخلی آمریکا و اخلال در روند انتخابات متهم کرده اند ؛ ادعایی که مسکو قویا آن را رد می کند.

** نیویورک تایمز : طرفداران ترامپ تهدید به انقلاب می کنند
نشریه نیویورک تایمز آمریکا نوشت : گرچه گروهی از حامیان ترامپ می گویند که در صورت پیروزی کلینتون نتایج انتخابات را خواهند پذیرفت، اما شمار زیادی از آن ها هم تهدید می کنند که این نتیجه به بروز درگیری و انقلاب منتهی خواهد شد.
در شرایطی که شمار زیادی از رای دهندگان تاکنون با حضور در حوزه های رای گیری پیش از موعد، رای خود را به صندوق انداخته اند، بی اعتمادی به سلامت نظام انتخابات به ویژه در فضای متفاوت رقابت های این دوره، مورد توجه بسیاری از رای دهندگان آمریکایی قرار گرفته است.
ترامپ بارها دمکرات ها را به تلاش برای دست بردن در آرا متهم کرده و استفاده از مدارک شناسایی افراد فوت شده به ویژه در شیوه رای گیری غیابی را از سناریوهای احتمالی تقلب بر شمرده است.

** پیشگویی سامانه هوش مصنوعی : ترامپ پیروز انتخابات است
یک نرم افزار هوش مصنوعی به نام «موگای» (mogIA) که سه انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا را به درستی حدس زده است، اکنون پیش بینی می کند که ترامپ رئیس جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود.
این نرم افزار که «سانجیو رای» دانشمند هندی طراح آن بوده است، با گردآوری و پردازش ۲۰ میلیون داده از فضای مجازی و شبکه های پربازدید همچون گوگل، فیسبوک، توئیتر و یوتیوب به این نتیجه رسیده است.
سامانه موگای سال 2004 طراحی شد و نه تنها سه انتخابات اصلی ریاست جمهوری آمریکا، بلکه انتخابات درون حزبی برای گزینش نامزدهای ریاست جمهوری را هم به درستی پیش بینی کرده است. این در شرایطی است که اغلب نظرسنجی ها از پیشتازی کلینتون با اختلاف گاه حتی دو رقمی خبر می دهند.

** وضعیت رقابت ها از نگاه آماری
تارنمای نشریه نیویورک تایمز آمریکا با بررسی نتایج نظرسنجی های شماری از موسسه ها و نشریات همچون راسموسن (Rasmussen)، ای.بی.سی نیوز (ABC News)، واشنگتن پست(Washington Post)، یوگاو (YouGov)، اکونومیست (Economist)، فاکس نیوز (Fox News)، پیو (Pew)، ایپسوس (Ipsos) و رویترز (Reuters) که از تاریخ ۲۰ تا ۲۷ اکتبر ( ۲۹ مهر تا ششم آبان) صورت گرفته، میانگین آرای کلینتون را ۴۶.۰ درصد و میانگین آرای ترامپ را ۴۰.۷ درصد اعلام کرده است. بدین ترتیب کلینتون با میانگین اختلاف نزدیک به شش درصد همچنان پیشتاز رقابت برای ورود به کاخ سفید است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.