به گزارش ایرنا، ترکی الفیصل طی اظهاراتی بی سابقه رئیس جمهوری آمریکا را بشدت هدف تیغ انتقادات خود قرار داد و گفت:
عامل اصلی به حاشیه رانده شدن آمریکا و کاهش نقش این کشور در منطقه، باراک اوباماست و اقدام کنگره در تصویب قانون جاستا گام نسنجیده ای بوده است.
به نوشته نشریه 'الانبا'، الفیصل که در نشست شورای روابط آمریکا و کشورهای عربی سخن می گفت اذعان کرد: روابط سعودی با آمریکا طی سالهای اخیر دستخوش تحولات منفی بوده است و رئیس جمهوری جدید آمریکا باید پیش از ادای سوگند قانونی به عربستان سفر کند تا صفحه جدیدی در روابط با ریاض گشوده شود.
وی دولت کنونی آمریکا را به کم کاری در خاورمیانه متهم کرد و گفت: آمریکا نقش سازنده ای در پیشبرد تحولات کنونی منطقه ندارد و تصویب قانون 'جاستا'، اقدامی علیه امنیت ملی عربستان است.
دولت عربستان سعودی که نارضایتی شدیدی از عملکرد واشنگتن دارد، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت علنی خود را از هیلاری کلینتون اعلام کرده است. رژیم سعودی و هم پیمانانش در حوزه خلیج فارس همزمان نگرانی شدیدی از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارند و کشورهای کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هر یک میلیون ها دلار به کمپین کلینتون کمک مالی کرده اند.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمتر از دو هفته دیگر برگزار می شود و نقش مهمی در رقم زدن آینده روابط کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با آمریکا خواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.