به گزارش ایرنا، دولت آمریکا که پس از تصویب قانون جاستا از سوی کنگره تحت کنترل جمهوری خواهان، دوره سردی روابط با ریاض را تجربه می کند؛ در حال تلاش است که محاسبات میان سعودی ها و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس را از یکدیگر جدا کند و بر روی کویت به عنوان یک شریک دیرینه و همچنین تسهیل کننده رفت و آمد نظامیان ناتو در سطح منطقه؛ حساب ویژه ای باز کرده است.
در همین راستا، مقامات عالی رتبه سفارت آمریکا در نشستی با خبرنگاران، با اشاره به جدیدترین مذاکرات میان آمریکا و کویت برای فروش سلاح هایی به ارزش 11 میلیارد دلار به طرف کویتی و ادامه تعامل در این زمینه گفتند: نظامیان آمریکایی هم اکنون در پایگاه نظامی 'عریفجان' کویت مستقر هستند و این پایگاه فعالیتهای خود را توسعه داده و تا سال 2025، تعامل نظامی دو کشور بیش از پیش گسترش خواهد یافت.
آمریکا در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار نظامی را در کویت مستقر کرده که بازوی اصلی حفظ امنیت این کشور به شمار می روند و مقامات کویتی نیز به رغم تنش های اخیر در روابط عربستان و آمریکا، سطح نزدیک روابط خود با واشنگتن را حفظ کرده اند.
کویت و آمریکا در حال حاضر یک قرارداد نظامی اجرا نشده نیز دارند و دولت آمریکا وعده داده است پیش از پایان دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، جنگنده های اف 18 خریداری شده از سوی کویت را تحویل دهد. آمریکا همچنین از توسعه روابط با کویت در جهت ارائه خدمات به سازمان ناتو نیز استفاده می کند زیرا روابط کویت با ناتو که بخش اعظم فعالیت های آنها توسط آمریکا هدایت می شود؛ به دلیل روابط نزدیک و استراتژیک کویت و واشنگتن همواره پس از جنگ دوم خلیج فارس در سطح بالایی قرار داشته و واگذاری مسئولیت حفظ امنیت مرزهای کویت به ناتو، اقدامی در جهت تحقق منافع ملی کویت تلقی شده است.
در همین راستا، نمایندگان کویت در جلسه ای با بررسی راه های تقویت همکاری ها با ناتو موافقت خود را از استفاده نیروهای ناتو از خاک کویت برای رفت و آمد و انجام مأموریت ها اعلام کرده اند. کویت با توجه به همسایگی با عراق و وجود امکانات خوب رفاهی در این کشور، نقطه ترانزیت بسیار مهمی برای سازمان ناتو جهت جابه جایی نیروهای آن تلقی می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.