به گزارش فارس در بیشکک به نقل از مرکز مطبوعاتی ریاست جمهوری قرقیزستان، امروز «الماس‌بیک آتامبایف» رئیس جمهور این کشور در دیدار با «توماس شنان» معاون وزیر خارجه آمریکا، مسائل مربوط به روابط ۲ کشور و همچنین چشم‌انداز توسعه همکاری‌های آتی در حوزه‌های مختلف را مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار داد.

در این دیدار «دن رازنبلوم» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در آسیای مرکزی و «شیلا گوآلتنی» سفیر این کشور در قرقیزستان نیز حضور داشتند.

«توماس شنان» در این سفر علاوه بر دیدار با رئیس جمهور قرقیزستان، با مقامات، نمایندگان مجلس و همچنین با نمایندگان جامعه مدنی این کشور دیدار خواهد داشت و سپس ار بنای یادبود حوادث ۱۹۱۶ بازدید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا عنوان کرد که سفر رسمی این مقام آمریکایی به آسیای مرکزی به مناسبت ۲۵‌امین سالگرد استقلال این کشورها بوده و انتظار می‌رود در چارچوب این سفر مباحث مربوط به همکاری‌های واشنگتن با کشورهای آسیای مرکزی تحت عنوان «C۵ + ۱» مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گیرد.

«توماس شنان» قبل از ورود به قرقیزستان، از کشورهای قزاقستان و ازبکستان بازدید کرد.

وی در ازبکستان ضمن دیدار با مقامات ازبکستان در «تاشکند»، از محل دفن «اسلام کریم‌اف» رئیس جمهور سابق ازبکستان در شهر «سمرقند» بازدید کرد.

کارشناسان معتقدند با توجه به موقعیت استراتژیک و راهبردی آسیای مرکزی در تعاملات آینده، این منطقه نه تنها برای واشنگتن بلکه برای رقبای آن یک منطقه ژئوپولیتیک بسیار مهم است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.