سارا بهجو روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، کاهش نزاع و درگیری را یکی از راهکارهای ایجاد آرامش در جامعه دانست و گفت: در صورتی که درگیری های خیابانی کاهش پیدا کند، احساس امنیت در جامعه ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه ژنتیک هم در خشونت ‌ها تاثیرگذار است، افزود: گاهی مشکلات اقتصادی و درگیری های خانوادگی نیز خشونت را در افراد تشدید می کند.

این جامعه شناس معتقد است که ماهواره، خشونت و برهنگی فرهنگی را در جامعه توسعه می دهد و می تواند زمینه ساز بروز هرج و مرج باشد.

بهجو اضافه کرد: متاسفانه شبکه های ماهواره ای با پخش برنامه های هدفمند سعی می کنند که احساس نارضایتی در مردم ایجاد کنند و آنان را به سمت خشونت بکشانند.

وی به افزایش مصرف مواد محرک و روان گردان در بین جوانان اشاره کرد و گفت: استفاده از مواد روانگردان، مخدر صنعتی جدید و قرص‌ های مهلکی که جوانان را از عقل خارج می‌کند، نیز در افزایش میزان نزاع موثر است.

این جامعه شناس افزود: متاسفانه برخی از افراد به دلیل اینکه توانایی ابراز وجود ندارد به دنبال خودنمایی از راه های خشن و درگیری هستند.

بهجو، آموزش را یکی از راه های پیشگیری از نزاع عنوان و تصریح کرد: اطلاع مردم از حق و حقوق قانونی خود و آموزش‌ قانون، بخشی از پیشگیری است.

وی به برخی اقدام های تبلیغی غلط به منظور ترویج نزاع در جامعه اشاره کرد و ادامه ‌داد: گاهی از خلافکاران در رسانه ها با عناوین مختلف مانند 'سلطان هرویین' یاد می‌شود، که این کار افراد را به شهرت می رساند و برای کسانی که زمینه ارتکاب جرم را دارند نقش مشوق را دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.