به گزارش ایرنا، مجله آمریکایی تایم روز سه شنبه با استناد به نتایج یک نظرسنجی نوشت که ۴۶ درصد یا نزدیک به نیمی از از رای دهندگان آمریکایی معتقدند که انتخابات آمریکا آکنده از فشار روحی برای آنان است.
بر اساس این نظرسنجی شدت و ضعف استرس وارد آمده به رای دهندگان آمریکایی با توجه به جنسیت شرکت کنندگان متفاوت بوده است.
۵۱ درصد از زنان پرسش شونده گفتند که این انتخابات برای آنها استرس زا بوده، اما شرایط مشابه در میان مردان تنها ۳۹ درصد بوده است.
انتخابات امسال آمریکا مملو از اتهامات، بی اخلاقی ها، ادبیات رکیک و فساد های گسترده مالی و اخلاقی بوده است. جمهوریخواهان مدعی تقلب سازمان یافته در انتخابات هستند که این موضوع خود فضای سیاسی آمریکا را مشتنج کرده است.

** ترامپ: سیاست های کلینتون در قبال سوریه به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد
اظهارات 'دونالد ترامپ' نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره سوریه روز گذشته مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفت.
وی در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری رویترز ضمن انتقاد از سیاست های هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات گفت که سیاست های وی در قبال سوریه می تواند در نهایت به جنگ جهانی سوم منجر شود.
وی گفت : شکست دادن داعش اولویت نخست است. هیلاری کلینتون با نگرشی تهاجمی، آمریکا را به جای حل بحران سوریه به سمت یک جنگ جهانی سوق می دهد.
ستاد انتخابات کلینتون از سوی دیگر انتقادات ترامپ را مردود دانست و به این موضوع اشاره کرد که کارشناسان امنیتی از هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه ادغان دارند که ترامپ فرد مناسبی برای فرماندهی کل ارتش آمریکا نیست.
«جسی لهریچ» (Jesse Lehrich) سخنگوی هیلاری کلینتون در همین رابطه با صدور یک بیانیه نوشت : ترامپ بار دیگر با تقلید از پوتین (رئیس جمهوری روسیه) روی موجبات نگرانی مردم آمریکا مانور می دهد، درحالی که خود هیچ طرحی برای شکست داعش ندارد.

** ترامپ: از اوباما در مورد سرور شخصی کلینتون تحقیق شود
ترامپ در بخشی از گفت و گوی خود با خبرگزاری رویترز گفت از آنجایی که 'باراک اوباما' رئیس جمهوری آمریکا در جریان پرونده ایمیل های هیلاری کلینتون بوده است، باید از او تحقیق شود.
کلینتون به استفاده از یک سرور شخصی برای مکاتبات رسمی در زمان تصدی وزارت امور خارجه آمریکا متهم شده و در عین حال هزاران ایمیل را به بهانه شخصی بودن پاک کرده بوده است.
دادستان کل آمریکا تیرماه پس از اینکه اف.بی.آی به اتفاق آرا رای به مختومه شدن پرونده ایمیل های کلینتون داد، دستور منع تعقیب قضایی را صادر کرد.
ترامپ پیش از این با بیان اینکه نظام قضایی آمریکا قابل اعتماد نیست و وزارت دادگستری تنها یک ابزار سیاسی در دست کاخ سفید است، خواستار تعیین یک دادستان ویژه برای رسیدگی به این پرونده شده بود.

** حمایت وزیر خارجه پیشین آمریکا از هیلاری کلینتون
'کالین پاول' وزیر امور خارجه آمریکا در کابینه 'جرج دبلیو بوش' چهل و سومین رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته از نامزد حزب دمکرات اعلام حمایت کرد.
پاول همچنین ترامپ را فاقد صلاحیت دانست و گفت که او قول هایی به مردم می دهد که نمی تواند آنها را محقق کند.

** نگاهی به آخرین وضعیت رقابت ها از دیدگاه آماری
تارنمای نشریه نیویورک تایمز با بررسی نظرسنجی های معتبری که از تاریخ 17 تا 25 اکتبر (26 مهر تا چهارم آبان) برگزار شده، میانگین آرای کلینتون را 46.3 درصد و میانگین آرای ترامپ را 40.6 درصد اعلام کرده است. کلینتون در برخی نظرسنجی ها اما با اختلاف دو رقمی پیشتاز است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.