به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت مادرید به خاطر تصمیم برای صدور اجازه سوخت‌گیری به ناوهای جنگی روسیه در بنادر اسپانیا با انتقاداتی مواجه است.

ناوهای جنگی روسیه قرار است امروز (چهارشنبه) از جبل الطارق عبور و سپس در بندر سئوتا اسپانیا سوخت و تدارکات لازم را دریافت کنند.

رسانه‌های اسپانیا گزارش دادند، دو کشتی اسپانیا ناوهای جنگی روسیه را حین عبور از آب‌های بین‌المللی اسکورت می‌کنند و زیردریایی‌ها وکشتی‌های روسیه پس از ۱۰ روز روی آب بودن برای تجدید قوا در بندر سئوتا پهلو می‌گیرند.

وزارت امور خارجه اسپانیا سه شنبه شب اعلام کرد: درخواست توقف ارائه شده از سوی روسیه برای پهلوگرفتن در بندر سئوتا هم اکنون براساس اطلاعاتی که از جانب متحدانمان و مقامات روسیه دریافت می‌کنیم، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده اسپانیا در نشست وزرای دفاع کشورهای غربی در پاریس گفت: دولت ما از روسیه می‌خواهد تا درباره هدف و مقصد کشتی‌هایش که خواستار توقف در بندر سئوتا هستند، شفاف سازی کند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو هشدار داده، از ناوهای جنگی روسیه که به طرف سوریه در حرکت هستند ممکن است برای هدف گرفتن "غیرنظامیان در حلب" استفاده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.