به گزارش ایسنا، در این مراسم کیسوله، سفیر جمهوری اوگاندا و شیخ السفرای آفریقایی در تهران، ضمن خوشامدگویی به حاضران، به نمایندگی از سفیران آفریقایی مقیم تهران از همکاری صمیمانه هم‌چنین تلاش‌ها و زحمات ملاعبداللهی برای توسعه و گسترش روابط ایران و کشورهای آفریقایی تقدیر و تشکر کرد.

او در سخنانش اظهار کرد: در دوره حضور آقای ملاعبداللهی به‌عنوان مدیرکل آفریقا، چارچوب همکاری‌های ایران و آفریقا تبیین شد و اکنون امیدواریم روندی که ایشان آغاز کرده‌اند با شدت بیش‌تری ادامه یابد.

در این مراسم تعدادی از سفیران آفریقایی از جمله سفیران زیمبابوه، کنیا، سیرالئون و سنگال ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات و تلاش‌های حسین ملاعبداللهی برای تقویت روابط با کشورهای آفریقایی، با اشاره به فضای مثبت ناشی از روی کار آمدن دولت روحانی و هم‌چنین دوران پسابرجام، ارتقای نگاه آفریقایی نزد دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران را خواستار شدند.

در این مراسم ملاعبداللهی نیز ضمن تشکر از همکاری صمیمانه سفارت‌خانه‌های آفریقایی مقیم تهران، برخی از مشکلات از جمله فقدان شناخت دو طرف از ظرفیت‌های موجود را از جمله موانع گسترش روابط دانست.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر، از جمله سفرهای مقامات جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آفریقایی و بالعکس، ابراز امیدواری کرد شاهد گسترش روز افزون روابط بین ایران و آفریقا باشیم.

این برنامه با اهدای لوح تقدیر و تشکر مجمع سفیران آفریقایی مقیم تهران به ملاعبداللهی به پایان رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.