به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شین هوآ، « تیموثی اروین» سخنگوی دفتر این نهاد بین المللی در جوبا افزود: در حال حاضر ۱۶۰ هزار کودک زیر پنج سال در سودان جنوبی از سوءتغذیه شدید رنج می برند که این تعداد روند افزایشی دارد.
اروین در ادامه یادآور شد: خشونت های مسلحانه در مناطق گوناگون به ویژه منطقه پر تنش «بحر الغزال» در شمال غربی این کشور موجب شده هزاران نفر از کودکان این کشور در وضعیت بسیار نگران کننده ای قرار گیرند که تداوم این روند هشداردهنده است.
اروین تصریح کرد: موضوع نگران کننده دیگر ابتلا شمار زیادی از کودکان به بیماری صعب العلاج مالاریاست که با توجه به نبود امکانات پیشرفته درمانی، به چالشی مهم پیش روی این کشور تبدیل شده است.
سودان جنوبی از دو سال پیش صحنه درگیری بین نیروهای دولتی و شورشیان است.
قبل از آغاز درگیری در سودان جنوبی، یک میلیون و ۴۰۰ هزار کودک غایب کلاس های درس بودند.
از زمان آغاز درگیری در این کشور، بیش از 800 مدرسه ویران شده و بیش از 400 هزار کودک مجبور به ترک کلاس های درس شده اند.
به گفته «فونگ تی انگوین» مدیر آموزشی یونیسف در سودان جنوبی، نیجر در زمینه محرومیت کودکان از تحصیل بعد از سودان جنوبی قرار دارد، به طوری که ۴۷ درصد از کودکان نیجری در مدارس حاضر نمی شوند.
وی یادآور شد که به دلیل کمبود تسهیلات و آموزگاران مجرب، از هر 10 دانش آموز در سودان جنوبی فقط یک نفر دوره مقدماتی را به پایان می رساند.
خشونت و ناآرامی در سودان جنوبی از آنجا آغاز شد که «سالوا کی یر» رییس جمهوری این کشور، «ریک ماچار» معاون سابق خود را به توطئه برای کودتا متهم کرد.
دولت سودان جنوبی و شورشیان در فصل تابستان توافق صلحی را امضا کردند، اگرچه از آن زمان به بعد خشونت در برخی مناطق همچنان به قوت خود باقی بوده است.
یونیسف همچنین اعلام کرده بود که در سطح جهانی، یک کودک از هر ۴ کودک در مناطق جنگی از تحصیل محرومند و نزدیک به ۲۴ میلیون کودک از بیش از یکصد و ۹ میلیون کودک در کشورهای جنگ زده در سراسر جهان زندگی می کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.