به گزارش خبرآنلاین، عباس آخوندی در بازدید از پروژه آزادراه تهران-شمال به اتفاق حجت الاسلام و المسلمین مسوول دفتر بازرسی مقام معظم رهبری انجام شد،تصریح کرد:«میزان پیشرفت پروژه تا ۷ دی ۹۳ حدود ۱٨.۳ درصد بوده است.»

وی افزود:« در حال حاضر به طور متوسط میزان پیشرفت پروژه ۳.۳ درصد در ماه است، این درحالی است که در ۱۷ سال گذشته میزان پیشرفت سالانه ۲ درصد بوده است.»

آخوندی تصریح کرد: «در همین حال، درصد پیشرفت منطقه یک آزادراه تهران - شمال ۷۱.٨ درصد، منطقه دو ۱۵.٨ درصد، منطقه سه صفر و منطقه چهار ۱۰۰ درصد بوده است.منطقه ۲ آزادراه به ۶ قسمت تقسیم می شود که یک قسمت آن، یک تونل است. تونل البرز ۶۴۰۰ متر است که از سه راهی سرهنگ به پل زنگوله می‌رود. این تونل، دومین تونل خاورمیانه و هشتادمین تونل دنیاست.از این تونل، ۴۵۵۱ متر حفاری شده و ۱٨۴٨ متر باقی مانده است. »

تکلیف مناقصه آزادراه امروز مشخص می شود

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه این بازدید گفت:«روند کار خوب بوده،پیشرفت‌کار بالاست و میانگین ماهانه پیشرفت پروژه ۳ درصد است.»

آخوندی با بیان اینکه ۱۰ هزار میلیارد تومان روی قطعه یک آزادراه سرمایه‌گذاری کردیم و در کنار آن، باید معماری راه ها را هم مورد توجه قرار دهیم، افزود:«کل پروژه تاکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.»

وی ادامه داد:«تا بهار قطعه اول آزادراه به بهره برداری می رسد. همچنین امروز پاکت مناقصه قطعه دوم آزادراه تهران-شمال باز می شود.»

آخوندی با بیان این که مشخصات کار کف بتنی است، گفت:«همزمان با قطعه یک و ۲، کار طراحی قطعه ۳ آزادراه هم انجام می شود.»

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت:« از جهت معماری با توجه به اینکه سرمایه گذاری کلان در یکی از زیباترین نقاط ایران انجام شده، معماری راه باید صورت گیرد. اولین بار است که بحث معماری و آرایش مسیر را پیاده می کنیم.از جهت تکنولوژی، باید در این پروژه ۹کیلومتر تونل اجرا کنیم؛این کار عظیمی است و امیدواریم با اجرای این پروژه، انباشت دانش فنی را شاهدباشیم.»

وی افزود:«خوشبختانه بخش اعظم کار توسط مهندسان ایرانی انجام می شود و با چینی ها کار قطعی می شود . ادامه کار با مشاوران ایرانی خواهد بود. البته در جایی که لازم بوده، از مشاوران برای مثال ایتالیایی و دانش بین المللی کمک گرفتیم.»

وی تصریح کرد:«باید سرعت و شتاب حرکتی را دنبال کنیم تا پیشرفت کار تسریع شود.»

آخوندی با بیان اینکه با پایان منطقه ۲ بلافاصله وارد کار در منطقه ۳ خواهیم شد، عنوان کرد:«روزی هزار تن سیمان در این پروژه مصرف می شود؛ بر این اساس تدارک کالاها نیاز به مدیریت مالی، کالایی و نیروی انسانی قوی دارد.»

وی با اشاره به نظارت فنی متذکر شد:« به همین منظور باید هزینه های بهره برداری را در دوره ساخت کم کنیم.»

آخوندی گفت:«اجرای این پروژه ها یک اعتماد به نفس در میان مردم ایجاد می کند؛در این پروژه یک شفافیت کامل داریم و قطعه به قطعه را با مناقصه کامل اجرا می کنیم. »

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.