به گزارش فارس، «علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه تأکید کرد که دمشق برای انجام مصالحه بزرگی در «وادی بردی» واقع در ریف دمشق آماده می‌شود.

حیدر در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد که روند مصالحه به صورت کلی فعال و خوب است و مانند دومینوست که با حرکت دادن پرونده داریا و پس از آن «المعضمیه، قدسیا و الهامه» به حرکت درآمده است.

وی با بیان این مطلب افزود: ۴ مصالحه بزرگ در ریف دمشق انجام دادیم. مصالحه الوعر (در حمص) در مرحله پایانی قرار دارد. ما برای مصالحه در سایر مناطق از جمله وادی بردی آماده می‌شویم که برای ما به منزله مصالحه بزرگ است.

وزیر آشتی ملی سوریه درباره مصالحه در «دوما» نیز تأکید کرد که کمیته ای برای ایجاد دیدگاه مشترک به منظور آغاز روند مصالحه و آشتی بزودی تشکیل می‌شود، ولی گروهها مسلح این روند را مختل می‌کنند.

حیدر با اشاره به اینکه سازمان ملل در روند مشارکت خروج تروریستها از برخی مناطق سوریه تمایلی ندارد، تأکید کرد که آشتیهای ملی و محلی، شیوه سوری خود را دارند و نقش سازمان ملل در این مسئله فقط تشویق بود.

وی درباره عوامل عدم خروج تروریستها از شرق حلب نیز اظهار داشت که این مسئله به خاطر ارتباط آنان با پروژه های خارجی است که برای آنان اقداماتشان را تعیین می‌کند.

وزیر آشتی ملی سوریه با اشاره به اینکه دمشق اکنون در موضع قدرت قرار دارد تصریح کرد که دولت سوریه در روزهای آتی گزینه های دیگری در اختیار خواهد داشت.

حیدر در پایان تصریح کرد که شرق حلب در حال حاضر «عرصه موجزی از درگیری بین المللی در سویه است، ولی پیروزی در آن به نبرد موجودیتی بدل شده است؛ زیرا حکومت، طرحهای سیاسی و اجتماعی برای حمایت از افراد غیر نظامی و تبدل این منطقه به یک منطقه امن دارد؛ بر عکس، تروریستها فقط طرح سیاسی در این منطقه دارند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.