به گزارش ایسنا، سردار محمد شرفی در حاشیه همایش کلانتری و پاسگاه‌ها در استان کردستان و در جمع خبرنگاران بااشاره به عملکرد نیروی انتظامی در شش ماه نخست سال، اظهار کرد: با اقدامات نیروی انتظامی شاهد کاهش ۴۴ درصدی در زمینه جرایم خشن و ۱۱ درصدی تجاوز به عنف در سطح کشور بوده‌ایم.

وی افزود: در شش ماه نخست سال جاری با توجه به اقدامات نیروی انتظامی شاهد کاهش ۴ درصدی سرقت و ۹ درصدی سرقت مسلحانه در سطح کشور بودیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان کرد: این امر به واسطه یک مدل و الگوی مشارکتی بسیار خوب ناجا، ساختارهای امنیتی و نظامی و مردم حاصل شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه بیشتر سارقان معتادان متجاهر هستند، بعد از دستگیری سارقان مردم نمی‌توانند به اموالشان برسند که این امر مورد مطلوب نیروی انتظامی نیست، عنوان کرد: در این راستا به دنبال اجرای برنامه‌ای هستیم، که با استفاده از تکنولوژی و ساختارهای بخش خصوصی نرم افزارهایی را طراحی کنیم تا از اموال مردم مراقبت ویژه‌ای شود. تا مردم بیمه شوند و اگر این مراقبت‌ها نتبجه بخش نبود و اموال سرقت شد، مردم بتوانند به اموالشان برسند.

وی اعلام کرد: ما در تلاشیم تا حداقل خسارت شهروندان باز پرداخت شود و امنیت بالا رود که این امر هم مطالبه مقام معظم رهبری و هم مردم است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی با اشاره به اینکه در ایام محرم شاهد رستاخیزی از حضور مردم در مراسمات این ایام هستیم، افزود: ایام محرم ۵۴ هزار نفر از مردم در مساجد، تکایا و حسینه‌ها حضور داشته‌اند.

سردار شرفی با اشاره به برپایی هزار تجمع در ایام سوگواری محرم عنوان کرد: ۸۰ هزار نفر از کارکنان انتظامی و پلیس افتخاری کار تامین امنیت این مراسم‌ها را بر عهده داشتند که در نتیجه اقدامات صورت گرفته این مراسم بدون کوچک‌ترین حادثه امنیتی به پایان رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.