به گزارش ایرنا، اسقف اعظم صربستان دراین ملاقات ضمن تاکید بر ضرورت گفت و گو ادیان بین صربستان و ایران به جذاب بودن شرق نسبت به غرب اشاره کرد و گفت که از جمهوری اسلامی ایران مطالب خوب و ارزشمندی را آموخته ایم.
'ابوذر ابراهیمی ترکمان' رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اختلاف عمیق بین ادیان وجود ندارد، ایران را در زمینه گفت و گو بین ادیان پیش قدم خواند و گفت که جمهوری اسلامی ایران تا کنون گفت و گو های بین ادیانی را با کشورها و ادیان مختلف برنامه ریزی و عملی کرده است.
ابراهیمی ترکمان نیز در ادامه اظهاراتش به آزادی ها و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی در کشورمان اشاره کرد و گفت که پیروان ادیان الهی زندگی بسیار خوبی در میان مسلمانان در ایران دارند.
وی همچنین به گروه های افراطی و تکفیری و تروریستی اشاره کرد و افزود که متاسفانه برخی از برداشت انحرافی از دین در بوجود آوردن ا نحراف در جوامع برای رسیدن به اهداف شیطانی قدرتمندان تلاش می کنند.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که از روز شنبه برای شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد که ایران در این دوره میهمانی ویژه آن است به صربستان آمده و با مقامات مختلف از جمله شهردار بلگراد،رئیس العلمای جامعه اسلامی صربستان و مدیر آرشیو یوگسلاوی دیدار و با رئیس کتابخانه ملی صربستان تفاهم نامه همکاری بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی دو کشور امضا کرد.
ابراهیمی ترکمان همچنین با وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی صربستان در زمینه فرهنگ، علوم، امور آموزشی، ورزش و جوانان توافق نامه همکاری امضا کرده است.
وی دوشنبه شب فرودگاه بلگراد را به مقصد تهران ترک کرد.
شصت و یکمین نمایشگاه بین الملی کتاب بلگراد در روز یکشنبه دوم آبان با سخنان «ولادان ووکوساولیویچ» وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی صربستان و ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان آغاز شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.