به گزارش تسنیم به نقل از پارلمان اروپا، ریچارد هوویت نماینده پارلمان اروپا امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: توافق هسته ای با ایران یک پیروزی بسیار بزرگ برای دیپلماسی اروپایی است و فرصت لازم برای همگرایی مجدد تهران با جامعه بین المللی را فراهم می کند و سهم زیادی در برقراری ثبات و صلح در کل منطقه خواهد داشت.

قرار است گزارش هوویت درباره راهبرد اتحادیه اروپا در قبال ایران امروز دوشنبه در پارلمان اروپا مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: توافق هسته‌ای یک هدیه بزرگ برای ثبات و صلح منطقه خاورمیانه است به خصوص در شرایطی که با فاجعه های انسانی در سوریه و یمن روبرو هستیم. بازگرداندن ایران به میز دیپلماتیک برای حل و فصل این مناقشه ها، بخش مهمی از راهبرد جدیدی است که به آن دست یافته‌ایم.

این نماینده پارلمان اروپا اظهار داشت: چند سال قبل هیچ تعاملی بین ایران و اروپا وجود نداشت، ولی توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ میلادی به عنوان نقطه عطف مهمی در احیای روابط بین ایران و کشورهای غربی به شمار می رود.

وی در ادامه تاکید کرد: برای دستیابی به پیشرفت بیشتر، کشورهای اتحادیه اروپا باید روابط تجاری با ایران را گسترش دهند، تحریم‌های باقی مانده را لغو کنند و همکاری در زمینه های مختلف از جمله امنیت، حقوق بشر و مسائل زیست محیطی را گسترش دهند و همکاری نزدیک و دوجانبه را برای تضمین امنیت در منطقه و اجرای موثر توافق هسته‌ای ارتقا دهند.

هوویت گفت: برخی افراد هستند که قصد دارند ایران را ضعیف و منزوی نگه دارند. تبعات از بین رفتن توافق هسته‌ای، بازگشت ایران به اشاعه سلاح های اتمی خواهد بود و این مساله یک تهدید امنیتی برای منطقه خلیج فارس و اسرائیل است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.