به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، شورای امنیت اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که تروریست‌های داعش برای اجرای عملیات تروریستی در شهرستان دبس و جنوب کرکوک برنامه‌ریزی می‌کردند اما نیروهای امنیتی، پلیس و پیشمرگه با کمک شهروندان توانستند این برنامه را ناکام بگذارند و مانع اشغال مناطق شوند.

وی گفت: ۱۰۰ فرد مسلح از شهرستان "حویجه" به کرکوک حمله کردند و به منطقه شرکت طارق در جنوب این استان رسیدند. ما هشت تن از آن‌ها را بازداشت کرده‌ایم و بازجویی از آن‌ها همچنان ادامه دارد. مسئول و برنامه ریز این عملیات "مازن نزهان احمد عبدالله العبیدی الریاشی" ملقب به "ابواسلام الانصاری" بود که پس از زخمی شدن دستگیر شد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای آسایش، پلیس، پیشمرگ‌ها و داوطلبان کرکوک تعداد زیادی از تروریست‌ها را در داخل و خارج از این استان از پای درآوردند و هشت تن را بازداشت کردند. این هشت تن عبارتند از: اکرم صه عیدان احمد الدلیمی مسئول امور امنیتی در کرکوک، عبدالرحمن فاضل عیدالرحمن العزی، مسئول اداری و مالی داعش در کرکوک، عبدالعزیز عیدان الدلیمی، یکی از شرکت کنندگان در عملیات، عبدالرحیم احمد عبدالله یاسین، لیث فلاح نعمه احمد الجبوری، عبدالرحمن فاضل عباس محمد العبیدی، علی حسین احمد ابراهیم الجبوری، مهند ابراهیم علی الدلیمی از دیگر شرکت کنندگان در عملیات.

روز جمعه تروریست‌های داعش با هدف کاهش فشار بر سرکرده‌های خود در موصل، به استان کرکوک حمله کردند.

داعش همچنان کنترل شهرستان حویجه در این استان را در دست دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.