به گزارش نامه نیوز به نقل از پولتیکو، نتایج تازه ترین نظرسنجی که روز یکشنبه در آمریکا انجام شد، برای نخستین بار یکی از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توانستند ۵۰ درصد از آرا را کسب کنند. کلینتون با اختلاف ۱۲ درصدی از ترامپ پیشی گرفته است و خود را برای انتخابات نهایی آماده می کند.

این نظرسنجی که از سوی ای بی سی نیوز و با روش تلفنی انجام شده است نشان می دهد که کلینتون ۵۰ درصد و ترامپ ۳۸ درصد از کل آرا را به خود اختصاص داده اند. این در حالی است که نظرسنجی مشابهی که پس از دومین مناظره تلویزیونی نامزد دموکرات ها و جمهوری خواهان انجام شده بود نشان می داد که کلینتون تنها با ۴ درصد اختلاف از ترامپ جلوتر است و تنها ۴۷ درصد از آرا را در مقابل ۴۳ درصد از آرا ترامپ کسب کرده است.

نکته جالب توجه نیز این است که کلینتون هم در میان مردان و هم زنان رای دهنده از ترامپ جلوتر است به گونه ای که ۴۴ درصد از مردان در مقابل ۴۱ درصد به کلینتون رای داده اند. ۵۵ درصد از زنان نیز در مقابل ۳۵ درصد به نامزد دموکرات ها رای داده اند.

جزئیات دیگری از این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که ۴۷ درصد از سفید پوستان به کلینتون رای داده اند و این آمار برای ترامپ تنها ۴۳ درصد از است. نتایج این نظرسنجی در میان رنگین پوستان نیز همین گونه است و ۶۸ درصد از آنان به کلینتون و تنها ۱۴ درصد به ترامپ رای داده اند.

از سوی دیگر، کلینتون درصد بالایی از رای دموکرات ها را به خود اختصاص داده است، چیزی در حدود ۸۹ درصد و این در حالی است که ترامپ نیز توانسته است ۸۳ درصد از رای جمهوری خواهان را از آن خود کند. افراد مستقل کنگره نیز با ۴۷ درصد در مقابل ۳۷ درصد رایی به نفع کلینتون داشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.