به گزارش تسنیم، "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگویی با روزنامه آلمانی "زوددویچه سایتونگ"، درباره خطر پایان اتحادیه اروپا هشدار داده و این اتحادیه را در تلاطم و اغتشاش شدیدی ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: جریانات سال گذشته بدون وقفه به ما نشان داد واقعیات و مسائل محرزی که چندین دهه در این اتحادیه به عنوان اصول بی قید و شرط و قابل اعتماد مطرح بوده است زیر سوال قرار گرفته است. آرامش دائمی در قاره ما، اروپا جایگزینی ندارد اما دیگر به سادگی قابل دفاع نیست.

وزیر امور خارجه آلمان در ادامه تصریح کرد که بحران مالی، هجوم پناهندگان به اروپا و شوک همه پرسی در انگلیس اتحادیه اروپا را در اغتشاش و تلاطم شدیدی قرار داده است. پوپولیست های اروپا از جناح راست تلاش می کنند از این فرصت مناسب استفاده کنند و با ادعای به اصطلاح شکست اروپا در میان جامعه برای خود رای جمع کنند.

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه آلمان می خواهد در این راستا یک نوع تور آلمان و اروپا را آغاز کند تا با مردم درباره اتحادیه اروپا و آینده آن بحث کند. به گفته اشتاین مایر این بدین مفهوم نیست که ما می خواهیم به همه یک دید نوید بخش و زیبا برای دیدن اروپا بدهیم بلکه برعکس می خواهیم خود را در معرض انتقادها قرار داده و بدانیم چه چیزی در اروپا درست و چه چیزی درست نیست.

از اکتبر ۲۰۱۶ تا مارس ۲۰۱۷ مقامات وزارت خارجه آلمان در تقریبا ۳۰ منطقه در آلمان با علاقمندان در این باره بحث خواهند کرد.

"اشتاین مایر" در گفتگوی دیگری با روزنامه "دی ولت" آلمان از روسیه درخواست کرد همه اقدامات لازم را انجام دهد که آتش بس موقت فعلی درسوریه گسترش یابد.

در سه روز گذشته آتش بس موقتی در شرق حلب برقرار شد. به گفته اشتاین مایر این آتش بس موقت در هر صورت نشان داد که منطق خشونت دائمی و بی قید و بند، غیر قابل اجتناب و غیر قابل توقف نیست.

اشتاین مایر به همه گروه هایی که مستقیم و یا غیر مستقیم در این درگیری ها مشارکت دارند اعلام کرد که از دست دادن این فرصت یک اعلام ورشکستگی سیاسی و انسانی است.

وزیر امور خارجه آلمان از مسکو به عنوان مهم ترین متحد بشار اسد خواست از نفوذ خود استفاده کند تا به این ترتیب یک شرایط مناسب برای حلب و در نهایت یک آتش بس برای تمام سوریه امکان پذیر شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.