به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، معاون فلسطین و اراضی اشغالی عربی در اتحادیه عرب، تاکید کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی چالشی آشکار علیه مشروعیت بین المللی و اراده جامعه جهانی است و نظامیان صهیونیست همچنان به سیاست محاصره، مصادره اراضی فلسطینیان، یهودی سازی شهر بیت المقدس، ساخت دیوار نژادپرستانه حائل، بازداشت های ظالمانه و تخریب خانه ها ادامه می دهند و تمامی این اقدام ها سبب تشدید درد و رنج شهروندان فلسطینی شده است.
سعید ابو علی در نود چهارمین نشست کمیته آموزشی دانش آموزان عرب در اراضی اشغالی عربی گفت: آموزش در فلسطین به ویژه در مناطق الاغوار و شهرهای الخلیل و بیت المقدس و اطراف آن با چالش های زیادی مواجه است.
او ادامه داد: رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را برای یهودی سازی شیوه های آموزش شهروندان بیت المقدس در سال ۲۰۱۶میلادی به کار بسته و برای این امر بودجه کلانی را اختصاص داده است.
ابو علی تاکید کرد: برغم تلاش های مسئولان رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی روند آموزش در اراضی اشغالی فلسطین، معلم و دانش آموز فلسطینی با صلابت و استحکام در مقابل تلاش های رژیم صهیونیستی برای مانع تراشی در برابر آموزش ایستاده است.
وی همچنین نسبت به تهدیدها علیه نوار غزه در نتیجه تداوم محاصره دریایی، زمینی و هوایی این منطقه و تلاش برای جداسازی آن از کرانه باختری هشدار داد و گفت: محاصره باعث به وجود آمدن شرایط فاجعه باری در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای شهروندان فلسطینی شده است و غزه همچنان از پیامدهای سه جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی رنج می برد.
معاون دبیر کل اتحادیه عرب بر ضرورت اولویت بخشی به مساله فلسطین توسط کشورهای عربی برغم چالش های داخلی و حمایت از ملت فلسطین در تمام سطوح مادی، معنوی و سیاسی تاکید کرد.
طی یک دهه نوار غزه در معرض محاصره شدید و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی قرار دارد و در این سال ها این منطقه با سه جنگ روبه رو شده که در نتیجه آن بحران های اقتصادی تشدید و میانگین فقر و بیکاری به بالاترین حد خود رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.