به گزارش فارس،‌ احمدرضا نیک‌کار اصفهانی امروز در نشست خبری با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آسمان از زیرمجموعه‌های این هلدینگ در ۶ ماهه ابتدایی امسال بین ۱۴ شرکت هواپیمایی رتبه نخست بیشترین پروازها را کسب کرد گفت: هواپیمایی آسمان قبلا ۹ هواپیمای فعال، ۲۸ هواپیمای زمین‌گیر و ۳۵۰۰ نفر پرسنل داشت اما وقتی که آمدیم تعداد هواپیماهای فعال را به ۲۱ فروند افزایش دادیم و اجازه ندادیم پرسنل آسمان کاهش یابد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا افزود: برای فعال کردن هواپیماهای زمین‌گیر از بهمن ماه سال گذشته تعمیر موتور هواپیما را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: سرمایه شرکت هواپیمایی آسمان پیش از این ۵۰ میلیارد تومان بود اما تلاش کردیم با برنامه‌ریزی دقیق کفایت سرمایه ۳۳۰ میلیارد تومانی مورد تاکید سازمان هواپیمایی را در ۶ ماه تامین کنیم.

نیک‌کار اصفهانی با بیان اینکه بدهی شرکت هواپیمایی اسمان به ۴ بانک تسویه شد گفت: بدهی به بانک پنجم هم در حال تسویه است. این وامی بود که در سال‌های گذشته گرفته شده بود و امروز در باره نرخ ارز در آن زمان اختلافاتی وجود دارد که در حال رفع آن هستیم.

وی بدهی شرکت هواپیمایی آسمان به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از منظر این که شرکت هواپیمایی آسمان‌ پروازها و مسیرهای تکلیفی از سوی دولت داشته است در حال رایزنی هستیم که این بدهی را تهاتر کنیم و منتظر ابلاغ نهایی مصوبه دولت در این حوزه هستیم.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا افزود: در فرودگاه امام خمینی (ره) ساخت آشیانه بزرگ تعمیر و نگهداری هواپیما را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی درباره توسعه ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی آسمان گفت: مذاکراتی در حد صحبت با امبرائر و بمبرائر داشته ‌ایم اما اولویت ما تامین ناوگان آسمان با هواپیماهای بوئینگ و ایرباس است که مذاکرات اولیه در این باره را با این دو کمپانی انجام می‌دهیم.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.