عباس رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سفرهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان کشوری اظهار کرد: از سوی صندوق بازنشستگی کشوری کمک هزینه‌ای برای اعزام بازنشستگان به همراه یک نفر به سفرهای سیاحتی و زیارتی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: این کمک هزینه برای سفرهای داخلی در سال جاری از ۲۵۰ به ۳۰۰ هزار تومان به ازای هرنفر افزایش یافته است و برای سفرهای عتبات عالیات نیز از ۵۰۰ به ۶۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر رسیده است.

مدیرکل فرهنگی - اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: شمار بازنشستگان که از این سفرها استفاده می‌کنند به سالانه ۱۴۰ هزار نفر می‌رسد و تلاش می‌کنیم تا این خدمات با کیفیت مطلوب ارائه شود.

رشیدی ادامه داد: برنامه سفرهای سیاحتی و زیارتی به روال قبل انجام می‌شود، البته این احتمال وجود دارد که سهمیه سفرهای عتبات عالیات را که در حال حاضر ۵۰۰۰ نفر است را به دو برابر افزایش و به ۱۰ هزار سهمیه افزایش دهیم. در حال حاضر فرآیند کارشناسی این امر در حال انجام است.

به گفته وی هر بازنشسته و وظیفه بگیر می‌تواند حداکثر در سه مرحله و در سه سال متوالی یا متناوب از تورهای سیاحتی و زیارتی استفاده کند و چنانچه مایل باشد که بیش از سه بار از تورها استفاده کند، باید هزینه سفر را به طورکامل (طبق نرخ آزاد) پرداخت کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.