به گزارش ایرنا، ' ترزا می' در یک کنفرانس خبری پس از نشست شورای اروپایی، تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید همه گزینه ها را برای فشار بر روسیه و دولت سوریه مد نظر قرار دهد.
نخست وزیر انگلیس گفت که در جریان نشست شورای اروپایی با رهبران اروپا در مورد بیان یک پیام واحد و قاطع در مورد سوریه صحبت و رایزنی کرده است.
وی افزود: 'ما درباره نقش روسیه کاملا شفاف و روشن هستیم و همین طور درباره لزوم اتخاذ موضع قاطع اتحادیه اروپا در برابر روسیه کاملا روشن و شفاف بوده ایم، اگر کشتارها در حلب ادامه یابد، همه گزینه ها باید مورد بررسی قرار گیرد.'
'ترزا می' روز پنجشنبه نیز در بدو ورودش به بروکسل برای شرکت در نشست دو روزه شورای اروپایی، خواهان ادامه فشارها بر روسیه در ارتباط با سوریه و موضع قوی و واحد کشورهای اروپایی در این خصوص شده بود.
نخست وزیر محافظه کار انگلیس 'افزود: ما بایستی دراین خصوص باهم همکاری کنیم و نشان دهیم که دارای یک موضع قوی و متحد اروپایی در قبال تجاوز روسیه ( در سوریه) هستیم.
وی گفت:' این مساله حیاتی است که با همکاری یکدیگر همچنان فشارهای را بر روسیه با هدف متوقف کردن جنایات مخوف و مشمئزکننده اش در سوریه ، ادامه دهیم.'
در جریان نشست شورای اروپایی نیز انگلیس در کنار آلمان و فرانسه با ادعاهای 'جنایت جنگی ' از سوی روسیه در سوریه خواهان تحریم های جدید اقتصادی علیه مسکو و دمشق شد.
'دونالد توسک'، رییس شورای اروپا درباره نتایج نخستین روز نشست گفت: «رهبران درباره تمام فعالیت های روسیه صحبت کردند، از حملات هوایی، خلاف واقع گویی ها، حملات سایبری، دخالت در امور داخلی اتحادیه اروپا تا روند پیشرفت تحقیقات بر سر سقوط هواپیمای مالزیایی. این نمونه ها نشان می دهد که سیاست روسیه تضعیف اتحادیه اروپاست.»
هر چند 'مارتین شولتز'، رییس پارلمان اروپا نیز در مورد تحریم های جدید اروپا علیه روسیه در ارتباط با سوریه گفت: «از دید من محلی برای وضع مجازات های بیشتر وجود ندارد چون اجماعی وجود ندارد. همین طور هیچ دلیلی هم برای رفع مجازات ها نیست و به نظرم این درست است چون تا زمانی که توافق مینسک کاملا اجرایی نشده نباید مجازات ها را برداریم.»
اظهارات نخست وزیر انگلیس در حالی صورت می گیرد که آتش بس انسانی در حلب از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه گذشته اعلام شده تا خروج غیر نظامیان و تروریست های غیر مسلح از این شهر تضمین شود.
'سرگئی شویگو ' وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرد: مسکو تصمیم گرفته است تا آتش بس انسانی در حلب را به مدت ۲۴ ساعت دیگر تمدید کند.
رهبران 28 عضو اتحادیه اروپا در جریان نشست شورای اروپایی که ریاست آن بر عهده 'دونالد توسک' بود و بعد از ظهر روز پنجشنبه گشایش یافت ، در مورد مساله مهاجرت، تجارت، نحوه تعامل با روسیه، بحران سوریه و نقش مسکو در این بحران گفت وگو کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.