به گزارش ایسنا، محمدجعفر علیزاده در بازدید از بیمارستان ۱۷۴تختخوابی کوثر نهاوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت نگاه ویژه‌ای به سلامت دارد به طوری که بحث زیرساخت‌های فیزیکی و بحث بهداشت و درمان یکی از مسائل مهم در این زمینه است همچنین در مقوله سلامت کار ویژه‌ای در سطح کشور انجام داده و پروژه‌های زیادی را به نتیجه می‌رساند، ما هم در همین راستا تلاش می‌کنیم.

وی افزود: تکمیل تعداد زیادی از پروژه ها را برای سال‌های ۹۵ و ۹۶ هدفگذاری کرده‌ایم که در استان همدان شامل پروژه‌های شهرستان‌های بهار، نهاوند و تویسرکان خواهد بود.

معاون وزیر راه با بیان اینکه پروژه‌های در حال ساخت به استانداردهای روز مجهز می‌شوند، تصریح کرد: اگر در طول ساخت‌ و ساز، استاندارد جدیدی وارد شود این تغییر را لحاظ می‌کنیم.

علیزاده با اشاره به اینکه بیمارستان تنها یک ساختمان فیزیکی نیست بلکه یک مجموعه فرهنگی، اجتماعی و درمانی است، عنوان کرد: کل اورژانس‌های در حال ساخت کشور را مطابق با استانداردهای نوین تغییر داده‌ایم.

تجهیز بیمارستان کوثر نهاوند از چند روز آینده آغاز می‌شود

وی با بیان اینکه بیمارستان کوثر نهاوند دارای ۱۶۰ تخت‌خواب بوده و با توجه به پتانسیل موجود در این بیمارستان و طراحی هایی که صورت گرفته است تعداد تخت‌های آن به ۱۷۴ تخت افزایش پیدا کرده است، افزود: این بیمارستان با ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی و با توجه به نیازهای روز شهرستان نهاوند پایه‌ریزی شده و با برنامه ریزی‌ها و زمانبندی‌هایی که انجام شده است تا پایان بهمن ماه امسال پروژه تکمیل و مجهز به تجهیزات می شود و تا قبل از پایان سال ۹۵ به بهره برداری می رسد و بسیاری از دغدغه‌های مردم و مسئولان محلی را رفع می کند.

وی با بیان اینکه این بیمارستان دارای مساحت ۶.۳ هکتاری است، عنوان کرد: با توجه به وسعت این بیمارستان، بخش‌های متناسب با نیازهای شهرستان که شامل بخش‌های ۴ اتاق عمل و ۱ اتاق عمل سرپایی، بخش زنان و زایمان، بخش کودکان و نوزادان، بخش مراقبت های ویژه شامل ۱۷ تخت برای مراقبت‌های ویژه ICU با استانداردهای روز دنیا، بخش ایزوله و بخش اورژانس است که با توجه به قرار گرفتن نهاوند در مسیر کربلا برای آن در نظر گرفته‌ شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۰۰ بیمارستان با بیش از ۲۰ هزار تخت در کشور در حال احداث است، گفت: تکمیل ۴۰ بیمارستانی که مطرح شد به‌صورت زمان‌بندی‌شده تا سه‌ماهه نخست سال ۹۶ دارای اولویت است.

معاون وزیر راه از ایجاد بسترهای زایمان طبیعی به منظور ترویج و نهادینه شدن این امر در بیمارستان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: زایمان طبیعی در اتاق «وی آی پی» انجام می‌شود که مادر امکان دیدار با بستگان درجه یک خود را دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.