به گزارش ایرنا، اکبر سلجوقی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: از آغاز شروع ثبت نام تاکنون ۱۷۸ هزار و۷۱۶ خانوار هرمزگانی به روش اینترنتی در سامانه سرشماری ثبت نام کردند که این آمار برابر ۳۴ درصد از خانوارهای هرمزگانی است.

وی افزود: شهرستان بستک با ثبت اطلاعات ۱۶ هزار و ۷۰۰ خانوار در رتبه نخست و شهرستانهای جاسک و سیریک نیز در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند.

سلجوقی خاطرنشان کرد : ۱۳۷ دفتر ICT روستایی ، مدارس و دهیاری ها و خانه های بهداشت به صورت رایگان اطلاعات خانوار ها را در سامانه اینترنتی www.sarshomari۹۵.ir ثبت می کنند.

این مقام مسئول گفت: صحت اطلاعات وارده، کاهش هزینه ها، سرعت انتقال اطلاعات و حذف کاغذ از مهمترین مزیت های انجام سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ به صورت اینترنتی است.

وی بیان داشت : سرپرست خانوارها یا یکی از اعضای هر خانوار می توانند با همراه داشتن کد ملی و کد پستی و اطلاعات آدرس محل سکونت خانوار، اطلاعات خانوار را در پایگاه اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ ثبت کنند.

معاون فنی و آموزش ستاد سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ هرمزگان تصریح کرد: هر خانوار پس از ثبت اطلاعات یک کد ثبت اطلاعات دریافت می کنند که باید در مرحله سرشماری میدانی و حضوری به مأموران آمارگیر ارائه کنند.

هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهرماه در سراسر کشور آغاز شده و در دو مرحله برگزار می شود.

مرحله نخست این سرشماری از سوم تا بیست و هفتم مهر امسال به صورت اینترنتی و مرحله دوم از ۲۸ مهر تا ۲۵ آبان امسال به صورت مراجعه حضوری به درب منازل مردم برگزار خواهد شد.

در مرحله دوم سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ در صورت غیبت خانوارها، تلفن و کد ۱۲ رقمی به درب منزل آنان نصب می شود تا بتوانند پس از حضور در منزل نسبت به اعلام اطلاعات خانوار اقدام کنند.

براساس ماده هفت قانون آمار مصوب سال ۱۳۴۴ تمامی اطلاعات ثبت شده خانوارها در سرشماری های عمومی نفوس و مسکن به صورت محرمانه است و هیچ مرجعی در کشور به این اطلاعات دسترسی ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.