به گزارش ایسنا علی‌اصغر فانی در حاشیه همایش تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی که در محل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درخصوص آموزش به دانش‌آموزان پیش دبستانی دو زبانه گفت: فارسی‌نویسی مناطق دو زبانه اصلاحاتی داشته و دستورالعمل آن برای تمامی گروه‌های تالیف ابلاغ شده و آنها تلاش می‌کنند آن را با این اصلاحات تطبیق دهند، این در حالی است که این اقدام کار زمان‌بری است.

وی درخصوص توسعه پیش‌دبستانی نیز گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری در توسعه مقطع پیش‌دبستانی در مناطق محروم و دو زبانه، اقدامات خوبی صورت گیرد تا کودکان این مناطق نیز بیشتر با زبان فارسی آشنا شوند.

وزیر آموزش وپرورش درخصوص دستگیری ۴ نفر از هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: اگر تخلفی ثابت شود که هنوز ثابت نشده، قاطعانه با آن برخورد خواهیم کرد.

فانی در ادامه با بیان اینکه خط قرمز ما حفظ منافع فرهنگیان است، گفت: همواره گفته‌ام که نهادهای نظارتی مانند وزارت اطلاعات و دادستانی به ما کمک کنند تا در نهایت درخصوص عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان به جمع‌بندی برسیم.

وی درخصوص تغییر اعضای هیات مدیره این صندوق نیز گفت: اسفندماه سال گذشته جلسه‌ای برگزار شد که به موجب آن هیات امناء تصمیم گرفتند که فعالیت دو ساله هیات مدیره پیشین صندوق ذخیره فرهنگیان را منقضی و نسبت به تامین هیات مدیره جدید اقدام کنند.

وزیر آموزش وپرورش همچنین درخصوص اجرای طرح آزمایشی آموزش زبان خارجی در مدارس نیز گفت: کمیته‌ای به منظور برنامه‌ریزی در این خصوص متشکل از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت متوسطه وزارت آموزش وپرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این خصوص تشکیل شده که هنوز در این مورد به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.