به گزارش تسنیم ، نظرسنجی انجام شده توسط موسسه "یوگاو" برای روزنامه تایمز حاکی است که بیش از ۵۰ درصد مردم بریتانیا فکر می کنند که دولت در خصوص برگزیت عملکرد بدی داشته و نتوانسته رویکرد و راهبرد روشنی را ارائه نماید.

تنها ۱۶ درصد مردم بریتانیا اعلام کرده اند که دولت عملکرد خوبی در زمینه معرفی راهبرد برگزیت داشته است.بیش از ۲۲ درصد مردم نیز بر این باورند که عملکرد دولت لندن از زمان برگزاری همه پرسی ۲۳ ژوئن بسیار بد بوده است.

۶۷ درصد مردم بریتانیا نیز در پاسخ به این سئوال که آیا این کشور در نهایت اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد، پاسخ مثبت داده اند، ۱۶ درصد پاسخ منفی داده و ۱۶ درصد دیگر نیز ابراز بی اطلاعی کرده اند.

ترزا می نخست وزیر بریتانیا بارها اعلام کرده است که "برگزیت به معنای برگزیت" خواهد بود و روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

۲۳ ژوئن همه پرسی سرنوشت سازی در بریتانیا برگزار شد و مردم این کشور در خصوص ادامه عضویت در اتحادیه اروپا یا خروج از این اتحادیه تصمیم گیری کردند. نتایج این همه پرسی نشان داد که حدود ۵۲ درصد مردم بریتانیا معادل ۱۷.۴ میلیون نفر به خروج از اتحادیه اروپا رای داده اند و ۱۶.۱ میلیون نفر نیز با خروج از این اتحادیه مخالفت کرده اند.

روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده ۵۰ معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند ۲ ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.