به گزارش ایسنا، رابرت فیسک در مقاله ای در روزنامه "ایندیپندنت" درباره شیمون پرز رئیس سابق رژیم صهیونیستی نوشت: هرگز نمی توان کشتارهایی را که پرز در سال ۱۹۹۶ در اردوگاه قانا در لبنان به راه انداخت فراموش کرد.

در این مقاله رابرت فیسک تصریح شده است: پرز در آن هنگام مدعی شد که از حمله به اردوگاه قانا بی اطلاع بود، ولی او دروغ می گفت. سازمان ملل بارها به دولت وقت اسرائیل اعلام کرد که این اردوگاه پر از آوارگان است.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، فیسک ضمن انتقاد از ادعای برخی‌ها مبنی اینکه پرز مرد صلح است، گفت که این ادعا بی پایه و اساس است و پرز هرگز بانی صلح در جهان نبوده است.
وی در این مقاله آورده است: نام پرز یادآور کشتار غیر نظامیان بی گناه در لبنان و صحنه های هولناک است.
فیسک در این مقاله تصریح کرد: تعداد قربانیان فاجعه قانا به 106 تن رسید که نیمی از آنان را کودکان تشکیل می دادند، همچنان تعداد زیادی از جنازه های این شهدا در زیر آوارهای این اردوگاه قرار دارد.
این نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی همچنین تاکید کرد که شیمون پرز مردی فرصت طلب و پست بود، او تصمیم گرفت که خودش را فردی قدرتمند جلوه دهد و پس از ترور "اسحاق رابین" نخست وزیر پیشین اسرائیل درصدد برآمد خودش را قدرتمند جلوه دهد، لذا به کشتار غیر نظامیان در جنوب لبنان دست زد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.