ه گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق امروز (پنجشنبه) با مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق در بغداد دیدار کرد.

حیدر العبادی تصریح کرد: ما به مرحله نهایی آزادسازی موصل رسیده‌ایم.

مسعود بارزانی نیز گفت: با العبادی بر سر حل تمامی مسائل و مشکلات دو طرف از جمله بحران اقتصادی، مساله نفت و گاز به توافق رسیدیم.

رئیس منطقه کردستان عراق در کنفرانس خبری مشترک با العبادی گفت:‌ ما به بغداد آمدیم تا بر آمادگی کامل خود با دولت عراق بر حل تمامی مشکلات تاکید کنیم و ما چالش‌های بسیاری داریم و اولویت‌های ما در زمینه نابودی داعش و پاکسازی خاک عراق از آن جنایتکاران، مشترک است.

بارزانی تاکید کرد: طرح بسیار مطمئنی برای آزادسازی موصل از دست داعش تهیه کرده‌ایم و به ساکنان موصل اطمینان می‌دهیم که آینده‌شان امن خواهد بود.

وی افزود: هماهنگی خوبی بین فرماندهی نیروهای مسلح عراق و نیروهای پیشمرگ وجود دارد و موصل را از دست ظلم و استبداد تروریست‌های داعش رها می‌کنیم.

بارزانی تصریح کرد، به بغداد آمده است تا حمایت کامل و قوی خود را از حیدر العبادی اعلام کند و بر لزوم هماهنگی با دولت فدرال درتمامی مشکلات تاکید کند. اقلیم کردستان به این مساله براین اساس نگاه می‌کند که بغداد عمق استراتژیک است و روابط آن اکنون و در آینده باید براساس تفاهم با بغداد باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.