به گزارش مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در اولین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم که قبل از ظهر پنج شنبه با حضور بزرگان حوزه علمیه و جانشین فرماندهی سپاه قدس در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: هنگامی که در حوادث تاریخ می نگریم می بینیم هر کدام از آن ها به فراموشی سپرده می شوند اما در این میان واقعه عاشورا برخلاف کهنه شدن سال به سال بر عظمت آن افزوده می شود و شکوفایی می یابد و شاهد این سخن ما گرامیداشت عاشورا و راهپیمایی اربعین می باشد.

وی بیان داشت: آنچه با ذات خدا مرتبط باشد جاودان است. آن هایی که برای خدا در راه خدا تبلیغ و به شهادت رسیدند کارشان جاودان است.

مراجع تقلید شیعیان عنوان کرد: لازم است از فرصتی که عاشورا در اختیار ما قرار داده استفاده کنیم و در برابر انبوه فساد و ظلمی که دنیا را فراگرفته عاشورا را الگو قرار دهیم.

مراجع تقلید شیعیان افزود:‌ در زمان کنونی اسباب فساد و انحراف بیش از گذشته است و فضای مجازی و رسانه های فاسد و مفسد غوغا کرده اند و هزاران شبکه شبانه روز بر ضد اسلام فعالیت می کنند.

دشمنان بر عقاید و اخلاق جوانان در جهت مبارزه با اسلام رخنه کرده اند

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: دشمنان با در دست داشتن ابزار گناه عقاید و اخلاق جوانان را رخنه کرده اند و در تلاش هستند تا به این وسیله با اسلام مبارزه کنند و در این زمان وظیفه ما سنگین تر است.

وی اظهار کرد: در دنیای اسلام، جمهوری اسلامی ایران مزاحم منافع نامشروع بی داداگران است.

مراجع تقلید شیعیان بیان کرد:‌عده ای به ظاهر مسلمان خائن دست در دست دشمنان اسلام گذارده اند و به میدان آمده اند اما ما هرگز واهمه ای به دل خود راه نمی دهیم.

وی بیان داشت: در هشت سال جنگ تحمیلی دشمن درصدد از بین بردن انقلاب اسلامی بود اما نتوانست و آنان که در هشت سال جنگ تحمیلی شکست خوردند بدانند در سوریه و یمن نیز شکست خواهند خورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.