به‌ گزارش ‌ایسنا، غلامرضا بهروان درباره برگزاری مسابقات جام حذفی، اظهار کرد: از تیم‌های لیگ برتری تشکر می‌کنم که در این مسابقات حضور دارند. بالاخره در این بازی‌ها تیم‌هایی که هیچ وقت دیده نمی‌شوند، حضور دارند. البته تلاش کردیم بازی‌ها در تعطیلات لیگ و بدون حضور ملی‌پوشان برگزار شود تا دیگر نگویند تعطیلات به ما لطمه می زند.

وی افزود: متاسفانه بعضی از تیم‌های لیگ برتری از این مسابقات کنار کشیدند و عنوان کردند که شرایط مالی مناسبی نداریم و می‌خواهیم استراحت کنیم. با این حال ما بازی‌ها را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

او درباره این که آیا در مراحل بعد هم جام حذفی بدون بازیکن ملی‌پوش برگزار می‌شود؟ اظهار کرد: من در ابتدای صحبتم به تعطیلاتی که برخی به آن انتقاد می‌کنند اشاره می‌کنم. لیگ برتر ۲۶ روز تعطیل می‌شود که از این تعداد ۱۰ روز به خاطر فیفا دی است و هیچ باشگاهی حق برگزاری مسابقه‌ای را ندارد. با یکی، دو روز تعطیلی در نهایت ۱۴ روز باقی‌ می‌ماند که ما دو مرحله از جام جهانی را برگزار می‌کنیم و در مراحل بعد همه تیم‌ها تمامی بازیکنان ملی‌پوش خود را در اختیار دارند، چرا که بازی‌ها سخت تر می‌شود.

بهروان ‌اضافه کرد: پرسپولیس هم می‌توانست در این مرحله بازی نکند، چرا که بیشتر از سه بازیکن ملی‌پوش دارد، اما خودشان رسما اعلام کردند که به میدان می‌روند. ما می‌خواستیم به باشگاه‌ها کمک کنیم.

رییس کمیته‌ برگزاری مسابقات سازمان لیگ درباره انصراف برخی از تیم‌ها از حضور در جام حذفی، گفت‌: ما پرونده این تیم‌ها را به کمیته‌ انضباطی ارجاع می‌دهیم. باید طرحی اندیشیده شود تا از این اتفاقات جلوگیری شود. برای مثال تیمی که از حضور در مسابقات انصراف می‌دهد باید دو سال از شرکت در جام حذفی محروم شود. ما باید قوانین بازدارنده ای داشته باشیم. جام حذفی فرصت خوبی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان است و الان هر تیمی که پنج - شش بازی را پیروز شود به این سهمیه دست می یابد.

او اظهار کرد: برای مثال ما می‌توانستیم جام حذفی را با ۳۲ تیم برگزار کنیم، اما بازی‌ها به صورت رفت و برگشت باشد و تعداد بازی‌ها هم افزایش یابد. باید ارزش جام حذفی را بالا ببریم. ما در این مسابقات برخی از الزامات AFC را هم رعایت نمی‌کنیم. برای مثال باید مسابقات در زمین های برگزاری شود که مورد تایید AFC است، ولی برخی از زمین ها حتی حصار هم ندارند.

رییس کمیته‌ برگزاری مسابقات فوتبال درباره این که چه زمانی بلیت فروشی به باشگاه‌ها واگذار می‌شود؟ گفت‌: در روزهای گذشته مطلبی را در سایتی خواندم که گفتند من باید درباره بلیت فروشی تراز مالی را ارائه دهم. من مسئول کمیته‌ مسابقات هستم و وظیفه‌ای در این زمینه ندارم. فقط برنامه‌ریزی‌ها بر عهده ما است. کمیته‌ بازاریابی و سازمان لیگ باید طراز مالی را ارائه دهد. آن هم نه به رسانه‌ها،‌ بلکه به هیات رییسه تا مورد بررسی آنها قرار بگیرد. آقایان تاج و کاظمی هم تاکید دارند که بلیت فروشی به باشگاه‌ها داده شوند و به دنبال این کار هستند.

بهروان با اشاره به درخواست چند باشگاه برای در اختیار گرفتن بلیت فروشی، گفت‌: ما به دنبال این کار هستیم تا باشگاه‌ها بلیت فروشی را انجام دهند، اما این کار پیش زمینه‌هایی دارد که در دستور کار ما است. تاج هم اخیرا دستوری به سازمان لیگ داده و خود کاظمی را مامور کرده‌اند تا بلیت فروشی را به سمتی ببرند که باشگاه‌ها این کارها را انجام دهند. این هدف و استراتژی سازمان لیگ است. به شخصه طرفدار بلیت فروشی توسط باشگاه‌ها هستم.

او در پاسخ به این سوال که نظرش درباره اختصاص ۳۵ درصد از بلیت فروشی به شرکت برهان مبین، گفت‌: آیا من باید در این باره جواب بدهم؟ من که قرارداد را نبسته‌ام. من هم در برنامه "۹۰" از این موضوع اطلاع پیدا کردم. البته زمانی که باشگاه‌ها بلیت فروشی را در اختیار بگیرند باید قرارداد جدیدی هم منعقد شود و می‌توانند این موضوعات را اصلاح کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.