به گزارش ایسنا، رئیس مجلس سوریه که به دعوت لاریجانی در تهران به سر می‌برد اولین سفر خود در این سمت به ایران را نشانگر عمق روابط استراتژیک دو کشور خواند و افزود: ملت و دولت سوریه هیچگاه حمایت‌های جمهوری اسلامی را در مقطع حساس و تاریخی منطقه از یاد نخواهند برد.

هدیه عباس تشکیل گروه دوستی پارلمانی به ریاست علی لاریجانی در مجلس دهم را نشانگر اهمیت نگاه تهران به کشور سوریه دانست و افزود: به زودی گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران نیز به ریاست رییس مجلس سوریه در دمشق شروع بکار خواهد کرد

وی تداوم ۴۰ دقیقه‌ای عملیات جنگنده‌های امریکایی علیه نظامیان ارتش سوریه در حومه حلب را - هم زمان با آتش بس- که منجر به شهادت حداقل هشتاد نظامی سوریه در حال مبارزه با تروریسم شد را نشانه حمایت کاخ سفید از تروریسم خواند .

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار تاکید کرد که در جریان این سفر حسب توافق روسای مجالس در مذاکرات اخیر تهران، گروه دوستی پارلمانی به ریاست رییس مجلس شورای اسلامی و متشکل از نمایندگان فعال مجلس تشکیل می‌شود که نقش آن در پیگیری همه جانبه روابط دو کشور ممتاز خواهد بود.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل گفت: در ماه‌های اخیر امریکایی ها بطور غیرمستقیم تلاش کردند جمهوری اسلامی ایران را تشویق و به روش دیپلماتیک وادار کنند که بپذیرد بشار اسد در آینده سوریه نقش نداشته باشد که مواضع دقیق مقام معظم رهبری و راهبرد نظام مانع تحقق اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در این موضوع شد. در همین زمان نیز آمریکایی‌ها تلاش فشرده‌ای را به عمل آوردند که روسیه را با روش تهدید و تطمیع وادار به همراهی با کاخ سفید در حذف بشار اسد نمایند که مسکو هم هوشمندانه رفتار کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری با درایت همیشگی اجازه مذاکره با آمریکا را در موضوع منطقه و سوریه ندادند چرا که تاریخ انقلاب و تاریخ معاصر اثبات می‌کند وعده دولتمردان آمریکایی به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.