به گزارش خبرانلاین ، وی افزود: نیاز است در ادامه این اقدام ارزنده رشته توانبخشی نیز در این دانشگاه آموزش داده شود و مهارت‌های لازم را از همه نقاط جهان آموخت.

رئیس انجمن جهانی جراحی مغز و اعصاب با اشاره به اهمیت بخش توانبخشی مغز بعد از کاهش عملکرد برای احیا مجدد آن، تصریح کرد: برای نخستین‌بار در جهان با فعالیت در حوزه توانبخشی مغز، گروهی تشکیل دادیم تا سلول‌های مغزی که بر اثر تصادف یا سکته مغزی دچار مشکل می‌شوند را با ایجاد محیط آهن‌ربایی در مغز، سلول‌ها را احیا کنیم.
رئیس فدراسیون جهانی انجمن جراحان مغز و اعصاب با حضور در دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: همه ما باید به پیشرفت علم و دانش کمک کنیم و خوشبختانه حضور افرادی چون پروفسور کتابچی در استان مازندران و شهر بابل یک افتخار محسوب می شود.
این مسؤول با بیان اینکه افتخار من شاگردان من هستند، خاطرنشان کرد: هیچ چیز برای من با ارزش‌تر از شاگردان من نیستند و برعکس پزشکان جهان که می‌گویند روی شانه اساتید ایستاده‌ایم معتقدم روی شانه شاگردان خود ایستاده‌ام و اگر این شاگردان نبودند به این درجه علمی نمی‌رسیدم.
سمیعی یادآور شد: هرگز گمان نبرید کسانی که همه چیز را برای خود می‌خواهند به جایی می‌رسند و یا محبوب جامعه می‌شوند بلکه باید فرد به دو سلاح علم و همت مجهز باشد.
وی ادامه داد: در کشور ما امکانات زیادی برای دانشجویان فراهم شده و وجود ۵ هزار دانشجو در کشور گواه این امر است، اما جای بسی افتخار است که دختران ما کمی پیش قدم‌تر از پسران در حوزه علمی حضور دارند تا جایی که افتخار می‌کنیم بزرگ‌ترین برنده جایزه علمی ریاضی دنیا را دختر ۳۷ ساله ایرانی کسب کرد، ملت ما از نظر منابع انسانی بسیار قوی است اما دانش به تنهایی کافی نیست و باید با همت و تلاش به درجات بالا دست یافت و در این مسیر هر چه دانش بیشتر می‌شود وظیفه اخلاقی نیز بالاتر می‌رود.
پروفسور سمیعی با اشاره به اینکه دانشجویان ما کلیدهای حل مشکلات کشور هستند اظهار داشت: متاسفانه روزانه بسیاری از دانشجویان ایرانی ایمیل می زنند وقصد خروج از کشور را دارند ولی همه ما باید تلاش کنیم که این دانشجویان را در کشور حفظ کنیم.
رئیس انجمن جهانی جراحی مغز و اعصاب با اشاره به اینکه تعداد زیادی از دانشجویان چینی تحت تعلیم من هستند، گفت: از ۱۳ سال پیش تاکنون ریاست تمام رشته علوم اعصاب کشور چنین را بر عهده دارم و آنان نیز به پاس قدرشناسی ، یک بیمارستان هزار تختخوابی را در کشورشان به نام پروفسور سمیعی احداث کردند که چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
جراح زبردست ایرانی اظهار داشت : در روایات آمده است که علم را بیاموزید حتی از کشور چین ، ولی امروز مایه افتخار و مباهات ما ایرانیان است که از کشور چین برای کسب علم و دانش به سراغ یک ایرانی می آیند.
این مسؤول اضافه کرد: این مسئله مهم بیانگر این واقعیت است که ما نباید وارد کننده چینی باشیم بلکه باید ایران به چین صادر کند.
سمیعی با اشاره به اینکه امروز قرار بود بزرگ‌ترین جایزه علمی سال در مالزی به من اهدا شود ولی سفر به مازندران را ترجیح دادم، تصریح کرد: امروز با افتخار این جایزه را به مازندران اهدا می‌کنم.
وی خاطرنشان کرد: سفارش من به همه دانشجویان داشتن تمرکز افکار برای درک عمیق و دوری از سطحی‌نگری است، افرادی که همزمان چند کار را بدون تمرکز انجام می‌دهند افراد موفقی نمی‌شوند.
رئیس انجمن جهانی جراحی مغز و اعصاب در پایان خواستار ارتباط علمی بین دانشگاه های بابل ، مازندران و گیلان برای رسیدن به موفقیت علمی شد.
در پایان تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی بین موسسه بین المللی علوم اعصاب هانوفر آلمان و دانشگاه علوم پزشکی بابل منعقد شد و دکتر سمیعی عضو افتخاری هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.