‌به گزارش ایسنا‌، غلامرضا سلیمانی در مراسم تجلیل از فعالین برتر گردشگری استان بیان کرد: امروزه با توجه به پتانسیل‌هایی که در کشور و مخصوصاً استان لرستان وجود دارد، بحث گردشگری به عنوان موضوع مهم در ایجاد اشتغال کشور مطرح شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا و با توجه به هدف‌گذاری‌هایی که شده قرار است آمار گردشگران خارجی از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در افق ۲۰۲۰ به ۲۰ میلیون نفر برسانیم که این برنامه رشد ۴ برابری در این حوزه را نشان می‌دهد.

سلیمانی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به صورت مفصل در مورد گردشگری صحبت شده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران یکی از ۱۶ کشور هدف گردشگری در نشریات خارجی آورده شده و این نشان می‌دهد که استقبال برای بازدید از کشور بالا رفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان خاطرنشان کرد: استان پنج هزار اثر تاریخی و میراث فرهنگی دارد که از این تعداد ۲۳۰۰ مورد آنها به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه سهم اندک لرستان از گردشگر به علل متعدد ازجمله کمبود تبلیغات سنوات گذشته در این راستا بوده است، گفت: در حال حاضر علیرغم محدودیت‌های مالی که داریم در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم هستیم. ۱۷ دستگاه اجرایی در موضوع گردشگری دخیل هستند که باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

سلیمانی به وجود امنیت در کشور اشاره کرد و افزود: رشد گردشگری در جهان ۴ درصد بوده و این آمار در کشور بیش از دو برابر و حدود ۱۰ درصد است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.