به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت محرم حسینی، از دولت خواست تا با توجه به سند بنیادین آموزش و پرورش، نظام رتبه‌بندی معلمان را به نحوی اجرا کند تا مشکلات معیشتی فرهنگیان رفع شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس در پیشنهادی خواستار انتصاب مدیران اجرایی معتقد به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دستگاه‌ها شد و افزود: همتی مضاعف برای تحقق شعار سال لازم است. یک الگوی اقتصادی با عنوان اقتصاد مقاومتی باید به کار گرفته شود تا آمریکا دندان طمع برای فشار به ملت ایران از بعد اقتصادی برای همیشه بکند. اقتصاد مقاومتی علاوه بر حوزه اقتصادی شامل حوزه‌های فرهنگ، هنر و اجتماعی می‌شود. برخی اعضای تیم اقتصادی دولت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعتقادی ندارند؛ بنابراین دولت باید در تیم اقتصادی خود تجدید نظر کرده و افرادی با تفکرات و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به کار گمارده شوند.

وی حل مشکلات تولید، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، رونق اقتصاد و مقابله با رکود مطالبات اصلی مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: این مسائل باید مورد توجه مجلس قرار بگیرد. مردم از دعواهای سیاسی خسته‌اند و به دمیدن روح جدیدی در کالبد خانه ملت رای دادند و منتظرند منتخبان به شعارهای آنان جامع عمل بپوشانند. مردم انتظار دارند نمایندگان با هر سلیقه و گرایش سیاسی دست در دست هم برای حل چند مشکل عمده شامل بیکاری، مسکن، رکود، تورم و افزایش اعتبارات دولت اقدام کنند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مدعی شد: FATF به عقیده دلسوزان نظام اقدامی از سوی غرب در تکمیل پروژه تحریم محسوب می‌شود. این پروژه جدید خود تحریمی، خدشه به استقلال و امنیت ملی و حذف گروه‌های جهادی را نشانه گرفته است. دنیا بداند مبارزه با پولشویی در نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مورد تاکید و الزام بوده و مورد تصویب مجلس قرار گرفته است لاکن آنچه جای تامل دارد برخورد دوگانه غرب در قبال گروه‌های تروریستی همچون داعش و منافقین است. ضروری است برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی و جدی به کشور این موضوع در مجلس مطرح و براساس اصل ۷۷ قانون اساسی مفاد توافق، مورد بررسی و تصمیم مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.