به گزارش مهر، محمد حسین مقیمی ظهر سه شنبه در نشست خبری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، بیان داشت: هرمزگان یک استان استراتژیک از لحاظ سیاسی، جغرافیایی و اقتصادی است از این رو از اهمیت ویژه ای برای کشور برخوردار است.

وی عنوان کرد: دولت نگاه خاصی به استان هرمزگان دارد و اقدامات خوبی در آینده در استان هرمزگان صورت خواهد گرفت. استاندار و سایر مدیران باید زیرساختهای اولیه همچون آب، برق، جاده، بهداشت و آموزش را برای توسعه و پیشرفت فراهم کنند.

مقیمی در پاسخ به این سوال که وزارت کشور همچنان یک وزارتخانه اصولگراست، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید از همه نیروهای توانمند، کاردان و کارآمد استفاده خواهد کرد.

وی ابرازداشت: دولت از تمامی نیروهایی که بتوانند سیاست ها و برنامه های دولت را اجرا کنند بهره خواهد گرفت. دولت در چارچوب سند چشم انداز ۲۰ساله، برنامه توسعه ای کشور حرکت می کند.

وی عنوان کرد: تمامی کسانی که اهداف نظام را قبول دارد و پاکدست باشد دولت از آنها بهره خواهد برد. معاون پارلمانی وزیر کشور به دلیل کارآمدی و اعتقاد به نظام و علاقمندی به دولت مسئولیت گرفته است، قبلا در وزارت کشور مسئول بوده است و هم اکنون معاون پارلمانی است و تخصص کامل را دارد.

قائم مقام وزیر کشور در مورد برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور اظهارداشت: با شورای نگهبان مکاتبه شد و نکته نظرات شورای نگهبان در مورد برگزاری انتخابات الکترونیکی گرفته شده است. قرار است امنیت نرم افزار برگزاری انتخابات مورد تایید قرار بگیرد، شرکتی از سوی شورای نگهبان تعیین شده است تا امنیت نرم افزار بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: در مورد برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا باید نظر مجلس شوراس اسلامی گرفته شود و مکاتبات لازم صورت گرفته است.

مقیمی در مورد تعیین فرماندار ویژه میناب بیان داشت: شهرستان میناب فرمانداری ویژه دارد، فرماندار این شهرستان معاون استاندار هم است، برای انتخاب فرمانداری این شهرستان باید شرایط و تجربه کاری، مدرک تحصیلی و توانمندی فرد مورد نظر باید مدنظر قرار بگیرد. اگر انتخاب زمان می برد باید اطمینان کامل از شرایط شخص موردنظر داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه منافع مردم و ملی در هم گره خورده است و اصلا قابل تفکیک نیست، خاطرنشان کرد: دولت منافع استانها، شهرها و مردم را تقسیم می کند، آنچه همه قبول داریم این است که منافع ملی در راس کارها قرار دارد.

به گفته مقیمی، در جنوب و شمال کشور بنادر داریم که این منافع در سطح ملی به تناسب تقسیم می شود. مثل منابع آبی و کشاورزی که در سایر استانها وجود دارد ولی از محصولات در تمام استانها استفاده می شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر رفع آسیب های اجتماعی دارند، بیان داشت: دولت به عنوان یکی از اضلاع و قوه مجریه سعی در شناسایی و رفع این آسیب ها را دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.