به گزارش خانه ملت، محمدعلی وکیلی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۶ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در خصوص گزارش وزیر اقتصاد درباره FATF گفت: از تدبیر رئیس و هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای گزارش وزیر اقتصاد در خصوص همکاری با گروه اقدام مالی مبارزه با پولشویی تشکر می‌کنم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر فقط در ارتباط با قرارداد مالی مذکور با مسئله روبرو نیستیم، پیرامون الحاق به همه نظام‌های جهانی اشکالاتی شبیه به این در کشور وجود دارد که البته دغدغه مهمی است.

وکیلی افزود: هنر حکمفرمایی خوب به این صورت نیست که کشور را ایزوله کرد که احیانا پرتو نظام‌های جهانی دامن کشور را بگیرد، ما چاره‌ای جز الحاق به نظامات جهانی نداریم چون ایران جزوی از جریان جهانی است.

وی ادامه داد: ایران پیشقدم دو مسئله محوری بوده که روح حاکم در قراردادهای مالی است که مبارزه با تروریسم موضوعی بوده که همواره ایران روی آن تأکید داشته و هیچ کشوری به اندازه ایران در زمینه مبارزه با تروریسم هزینه معنوی و مالی نداشته است.

وکیلی افزود: بنابراین جوری نگوییم که ایران اسلامی با وجود انجام هزینه‌های زیاد برای مبارزه با تروریسم از مبارزه با تروریسم در این موضوع بیمناک شده است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی بیشترین هزینه را در برخورد با منافقین انجام داده است و در بحث مبارزه با داعش نیز بیشترین هزینه معنوی را ایران داده است. ما پیش قدم مبارزه با تروریسم هستیم اما اینکه خارجی‌ها تا چه اندازه به این تعهد پایدار باشند یک بحث ثانویه است. روح حاکم بر این قرارداد مبارزه با تروریسم است.

وکیلی گفت: سوال "از کجا آورده‌اید" سوال رهبران نظام از ابتدا تاکنون بوده است و نهادهای جهانی استانداردهایی را در این خصوص وضع می‌کنند، البته در درون کشور نیز باید مکانیزمی وجود داشته باشد تا به مقررات جهانی عمل شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوداظهاری در قراردادهای مالی تقریبا مسلم است و باید با اقداماتی کشور را از ردیف کشوری مانند کره جنوبی در رنکینگ‌ها جدا کنیم و به رتبه شایسته ایران برسانیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.